Românii cumpara din ce în ce mai mult online. Peste 3.5 de miliarde de euro cheltuite în 2018



Mai avem ceva timp pâna sa apara rapoartele aferente anului în curs, însa stim deja ca piata cumparaturilor online a crescut cu 30% în 2018 fata de 2017, ajungând la incredibila suma de 3.5 miliarde de euro.

Conform statisticilor GpEC, cresterea este aproape cea mai mare din Europa si acest lucru se pastreaza de mai multa vreme. Acest lucru nu demonstreaza decât ca românii au un apetit foarte mare pentru cumparaturi si ca online-ul prezinta un potential urias.

Faptul ca românii sunt din ce în ce mai atrasi de mediul online si de investitii în acest mediu s-a vazut si pe piata de gambling, acolo unde Vlad Cazino, lansat în februarie 2018 special pentru jucatorii din România, a ajuns sa se bucure de o popularitate remarcabila. Nici nu avea cum sa fie altfel, în conditiile în care pe https://www.vladcazino.ro oferta de jocuri este generoasa si bine diversificata (blackjack, ruleta, sloturi sau bingo) iar cei care îi trec pragul au o multime de bonusuri, promotii si runde gratuite de care se pot bucura.

Totusi, statisticile facute de GpEC nu iau în considerare produsele de cazino, serviciile, biletele de avion sau vacantele. Daca ar fi luate în calcul si acestea, suma ar fi mult mai mare de 3.5 miliarde de euro. În statistici intra doar produsele fizice cumparate pe internet.

 

De ce se vând produsele fizice atât de bine si care sunt previziunile pentru viitor?

 

Exista mai multe motive pentru care produsele fizice se vând foarte bine:

  • Oamenii au încredere din ce în ce mai mare în platile online si în serviciile de livrare;
  • Companiile ofera servicii de o calitate din ce în ce mai buna. Livrarile se fac la timp, produsele sunt atent verificate înainte de a fi trimise iar relatiei cu clientul i se acorda o atentie mare;
  • Exista din ce în ce mai mult interes pentru mediul online din partea marilor companii, care doresc sa îsi adjudece o parte din piata E-Commerce. Daca momentan aceasta piata reprezinta 8% din retail, în 2020 se pare ca va ajunge la peste 10% iar lucrurile vor evolua continuu;
  • Magazinele online sunt din ce în ce mai usor de accesat odata cu dezvoltarea telefoanelor mobile. Acest lucru este vizibil si prin statistici, 80% din traficul magazinelor fiind generat de dispozitivele mobile.

În ceea ce priveste previziunile, acestea arata ca în 2020 vânzarile online vor depasi 5 miliarde de euro, iar oamenii vor fi mai dispusi sa achite cu cardul decât ramburs la livrare, asa cum o fac cei mai multi astazi.

 

Care sunt cele mai bine vândute produse din mediul online?

 

Conform statisticilor generate de cele mai mari companii de afiliere, produsele cele mai vândute sunt electronicele, hainele, încaltamintea si accesoriile, articolele pentru copii si cosmeticele.

 

Ce îi împiedica pe unii oameni sa cumpere online?

 

Evolutia este una clara, însa exista înca oameni care privesc cumparaturile online cu neîncredere. Acestia spun ca principalele motive pentru care nu au încredere sunt frica de a da peste produse care nu corespund realitatii, teama de a fi fraudat  si plata taxelor de transport. Toate aceste motive de neîncredere încep sa dispara, însa, pe masura ce magazinele online devin din ce în ce mai performante.

 

 

 

Impartaseste

administrator a etichetat acest articol cu: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *