Valentin Vasilescu, Vocea Rusiei: „Spatiul aerian al Crimeii, închis din vina NATO“

Conflictul din Ucraina ocupa inca prima pagina a ziarelor internationale si nationale. Marea majoritate a articolelor se bazeaza pe razboiul declaratiilor, pe analiza semnificatiilor termenilor si a deciziilor luate. Fostul director adjunct al Aeroportului Valentin VasilescurachetaInternational Otopeni, Valentin Vasilescu, (deputat PRM in legislatura 2000-2004, în comisia de aparare si siguranta nationala) vine cu o analiza tehnica, care justifica, din punct de vedere a stiintei militare, decizia inchiderii spatiului aerian deasupra Crimeii.

Valentin Vasilescu este ofiter de cariera al Armatei Romane, fost pilot militar si absolvent al Academiei de Inalte Studii Militare. Postul de radio Vocea Rusiei ii gazduieste analizele de specialitate de o lunga perioada de timp. Astazi,  pe site-ul Vocii Rusiei, Valentin Vasilescu arata motivele tehnice, care au determinat fortele care conduc acum Crimeea sa-si inchida spatiul aerian, ca reactie a zborului aeronavei  E-3A AWACS ce apartine NATO , deasupra teritoriului României. (MM)

„Spatiul aerian al Crimeii, închis din vina NATO“

Preluând o informatie a fortelor de auto-aparare si a politistilor Berkut, ziarul online Novosti Kryma a transmis ca, pe 11 martie 2014, un avion neidentificat de recunoastere fara pilot (drona) de tip MALE, care evolueaza la altitudini medii timp îndelungat, ar fi fost depistat în încercarea sa de a survola nordul Crimeii.

 

S-a mentionat ca cerul fiind senin deasupra Crimeii, aparatul neautorizat ar fi fost depistat vizual si obligat sa faca cale întoarsa de apararea antiaeriana.

http://youtu.be/LHU1lxy5n2Q

Din aceasta clasa, cel mai cunoscut este turbopropulsorul MQ-9 Reaper, prezent în armata americana în numar de aproape 100 de bucati fiecare costând circa 4 milioane USD. MQ-9 Reaper are o distanta maxima de zbor de 1.852 km, o viteza de croaziera de 313 km/h, un plafon operational de 4.500-7.500 m. El are la bord radarul de cercetare terestra AN/APY-8 Lynx II si sistemul de senzori electrono-optici multispectrali AN/DAS-1 MTS-B. Marea Britanie dispune si ea de o escadrila de aviatie cercetare, compusa din 10 de drone MQ-9 Reaper, în curs de redislocare din Afganistan.

Potrivit acelorasi surse, la interval de câteva ore, a mai fost depistata si o drona HALE (care evolueaza la altitudini de peste 9.000 m). Întrucât nu exista o confirmare si din alte surse a doborârii acestei drone, notam doar prezenta neautorizata a ei în spatiul aerian al Crimeii. Din aceasta clasa, cel mai cunoscut este turboreactorul RQ-4 Global Hawk, prezent în armata americana în numar de 20 de bucati, fiecare costând circa 130 milioane USD. Avionul are o viteza de croaziera de 575 km/h, o distanta maxima de zbor de 14.000 km si poate sta în aer 24 de ore. Ambele avioane de cercetare aveau acelasi obiectiv: Turetsky Val (valul turcilor), un element din sistemul de fortificatii, cu o lungime de 7 km, adiacent cetatii Perekop, construit de tatari la 1506 si preluat de-a lungul vremii de garnizoana turca si cea rusa. Acest val este amenajat de aparatorii Crimeii pentru a servi drept sant antitanc.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/Perekop_shaft_(ditch).JPG

Am mai spus ca ghinionul Ucrainei în reocuparea militara a peninsulei Crimeea se numeste Istmul Perekop, asa cum se vede, un loc propice rezistentei armate de lunga durata a fortelor de auto-aparare. Pe care Statul major al armatei ucrainene l-ar putea totusi manevra, învaluindu-l sau întoarce cu ajutorul a una-doua brigazi de desant aerian aeropurtat sau parasutat, transportate la bordul avioanelor An-26, Il-76 si a elicopterelor Mi-8/17. Stabilirea raioanelor de desantare trebuie corelate cu rarefierea punctelor de sprijin ale inamicului, aceasta operatiune depinzând de o cercetare amanuntita a dispozitivului de aparare al adversarului. Si timpul preseaza Kievul, întrucât mai sunt doar patru zile pâna la referendumul pentru independenta Crimeii.

http://romanian.ruvr.ru/2014_03_11/De-ce-nu-incepe-razboiul-in-Crimeea-6273/

Ca o coincidenta, chiar pe 11 martie o aeronava E-3A AWACS a NATO a efectuat un zbor operativ, iesind din spatiul aerian al României, direct în Marea Neagra, decolând de la baza aeriana americana Geilenkirchen din Germania. Reamintesc ca avionul E-3A AWACS depisteaza de la distanta emisia radarelor avioanelor militare si a bateriilor de rachete AA inamice si utilizeaza împotriva lor contramasuri electronice, adica bruiaj. Facilitând astfel infiltrarea dronelor proprii, dar si a aviatiei si elicopterelor de transport, având la bord trupe de desant.

http://romanian.ruvr.ru/2014_03_12/Un-nou-bluff-mediatic-Avioane-AWACS-in-spatiul-aerian-al-Romaniei-6322/

Ca urmare a acestor incidente, spatiul aerian al Crimeii a fost închis temporar pentru zborurile civile, cursa aeriana Kiev-Sevastopol fiind întoarsa din drum. Bineînteles, închiderea spatiului aerian fiind pusa de întreaga media occidentala si româneasca pe seama invizibilei „invazii” a armatei ruse.“sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com