Risipa de un miliard pentru Revelion

Spectacolele din 2008, incluse in „Bacau 600”, au mancat peste un milion de dolari. Modul in care Primaria Bacau risipeste banii cu ocazia spectacolelor stradale ar face-o geloasa chiar si pe celebra Monica Iacob Ridzi. Cu ocazia trecerii in noul an, in Bacau vor canta Maria Salaru, Maria Tataru, Mariana Lungu si Anton Achitei.

Unele cheltuieli ar face-o sa roseasca chiar pe celebra Monica Ridzi. Primaria Bacau are de gand sa inchirieze, pentru doar cateva ore, cu 25 de mii de lei, scena pentru Revelion. Din totalul de 98 de mii de lei, cat va costa „Revelionul Impreuna”, doar 16.500 de lei vor ajunge la impresari si artisti.

Buget de aausteritate”

Astazi, 23 decembrie, consilierii locali bacauani vor aproba proiectul de hotarare privind alocarea unor sume pentru organizarea petrecerii din centrul Bacaului, „Revelionul Impreuna”. Spectacolul din centrul Bacaului, aRevelionul Impreuna”, organizat de Primaria Bacau, se anunta foarte sarac in acest an. Doar patru artisti consacrati de muzica populara vor evolua pe scena. Pentru Maria Salaru, Maria Tataru, Mariana Lungu, Anton Achitei si pentru un grup de elevi ai Liceului de Arta „George Apostu”, municipalitatea va deconta 16.500 de lei. Organizatorii evenimentului ne-au declarat ca in acest an se vor cheltui pentru aducerea artistilor mai putini bani, din motive de criza. „Este un an mai greu, este criza economica, nu sunt bani. Tocmai de aceea, sumele care se vor cheltui la aRevelionul Impreunaa sunt mai mici”, ne-a spus Ionut Tomescu, inspector in cadrul Primariei Bacau, organizator de spectacole.

Artistii, mai ieftini decat scena

98 de mii de lei costa „Revelionul Impreuna”. Din acestia, 25 de mii de lei se vor duce pe inchiriatul scenei, 20 de mii de lei pe artificii, 10 mii de lei pentru tiparituri si banere, 5 mii de lei pentru publicitate si promovare, transportul si cazarea (pentru cei patru artisti) vor mai costa 5 mii de lei. Organizatorii au mai cerut 2500 de lei „rezerva”, 3 mii de lei pentru regie, 3 mii de lei cheltuieli organizare si 3 mii de lei pentru energia electrica. Cateva din cheltuielile aprobate in fundamentarea din proiectul de hotarare ridica semne de intrebare.
Administratia Stavarache a fost larga la punga de fiecare data cand a fost vorba de organizarea de spectacole. De mentionat este si faptul ca spectacolele au fost organizate cu aceleasi echipe (de impresari, intermediari). Nu ne indoim asupra faptului ca acolo unde s-au organizat proceduri pentru achizitii publice, s-au respectat prevederile legale prin confectionarea atenta a caietelor de sarcini.

Scena inchiriata la un pret exorbitant

„Am estimat la 250 de milioane. Poate sa fie si mai putin, undeva pe la 230. Asa a costat intodeauna scena in Bacau”, afirma Ionut Tomescu. Inchiriatul scenei costa mai mult in Bacau decat in alte locuri din tara. Am incercat sa cautam firme care inchiriaza scene si ofera suportul logistic pentru organizarea de evenimente. Ne-am raportat la un eveniment aniversar apropiat – Zilele Buhusiului (12-13 septembrie 2009), care a costat aproape 70 de mii de lei, dar care a adunat laolalta, timp de doua zile, trupele Desperado, Millenium din Republica Moldova, Clovnii din Chisinau, Akcent, Roxi, Lady, Busuiocul, Adrian Enache s.a. Primaria Buhusi a organizat procedura pe SEAP, pentru organizarea evenimentului (scena, artisti s.a.). „Pentru Zilele Buhusiului scena a costat 3 mii de euro (aproximativ 12 mii de lei) pentru doua zile. In aceasta suma au intrat si cazarea, transportul, plus TVA”, ne-a precizat Ionel Turcea, primarul orasului Buhusi. Organizatorul evenimentului de la Buhusi, Florin Lupancu a fost rezervat in declaratii. „Depinde de pretentiile de sunet ale artistilor. Pentru evenimentul din toamna noi ne-am incadrat in suma de 3 mii de euro”, a spus Lupancu.

Bannerele se schimba la fiecare An Nou in administratia Stavarache

Nu am reusit sa obtinem raspunsuri pe intelesul nostru nici in cazul celorlalte cheltuieli preconizate. Pentru bannerele care vor anunta venirea noului an, Primaria Bacau va cheltui 10 mii de lei. Municipalitatea cheltuie in fiecare an o suma importanta pentru banere, pe motiv ca cele din anii precedenti nu pot fi modificate. „Un banner face vreo 700 de lei. Vom avea probabil 10 bannere in oras, plus alte tiparituri care vor anunta noul an. Nu se pot modifica bannerele din alti ani”, ne-a mai spus Ionut Tomescu. In ciuda faptului ca evenimentul a fost anuntat in mass-media si a devenit o traditie in ultimii ani, organizatorii au prevazut si un capitol de promovare, publicitate, care va mai scoate din buzunarele noastre inca 5 mii de lei. Si efectele de scena vor costa tot 5 mii de lei. „Sunt zeci de feluri in care se poate face publicitate pentru un eveniment. Efectele de scena se vor face prin lasere si confetti”, ne-a mai dezvaluit Ionut Tomescu.

Un comentariu

  1. tudor spune:

    Pentru cine nu stie, ( pentru muritorii de rand) este o afacere extraordinara pentru 90% din organizatori, … si totul pe bani publici.
    Cine oare si dupa ce criterii alege un artist si nu altul ????
    Cred ca e destul de limpede!
    In Romania se numeste : MAFIA CU SCENA sau
    MAFIA ZILELE ORASULUI, COMUNEI etc !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Cele mai comentate

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com