Scris de Eugen ZAINEA
Incep prin a exprima o emotionata apreciere a întelepciunii dovedite la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016 de poporul român. Ea este net superioara celei pe care i-o confera, în cea mai mare parte, presa, analistii, “elitele intelectuale” (autoimpuse si tocmai de aceea false) si buna parte dintre oamenii politici.
Poporul roman s-a dovedit capabil, asemenea celui britanic în iunie, a celui american în noiembrie, sa faca o analiza a starii natiunii de mai mare calitate si acuratete decât analistii cu pretentii si ifose, sa identifice concluziile corecte din aceasta analiza si sa exprime un vot în consecinta, care sa fie în concordanta cu interesele reale ale României si ale neamului românesc.
Tocmai de aceea si pentru ca în ultimul meu articol dinaintea alegerilor, “UN VOT FOARTE IMPORTANT” (1) faceam eu însumi o analiza amanuntita si profunda a acestei stari si enuntam si concluzii, îndraznind sa exprim si sperante în acest sens, dau o înalta apreciere votului exprimat în 11 decembrie de o larga majoritate a acelui segment al românilor cu drept de vot care si l-a si exprimat si care, în ce ma priveste, îmi da sentimentul de satisfactie pentru ca majoritatea compatriotilor .demonstreaza ca au aceleasi abordari, preocupari si îngrijorari pentru destinul României si al acestui popor pe care le am si eu.
Nu pot sa nu am multumirea personala de a fi facut (si transmis pe mail corespondentilor mei în ziua de 6 decembrie) o proiectie a diferitelor scenarii posibile (functie de intrarea sau nu în parlament a formatiunilor care aveau mari emotii, UDMR si PMP) si o previziune cu privire la rezultatele cele mai probabile ale partidelor. Fac precizarea ca pe scenariul care lua în calcul intrarea în parlament a UDMR si PMP, am estimat ca la urne PSD si ALDE vor primi 50% din voturi, iar dupa redistribuire, ar trebui sa le revina statistic 56% dintre mandate. Rezultatele reale dupa numararea a 99,82% dintre voturi arata ca PSD si ALDE au obtinut (media voturilor pentru Senat si Camera Deputatilor) 51,44% din voturi (o eroare de predictie de 3,1%), iar dupa redistribuire ar trebui sa obtina 56% (media scorului dupa redistribuirea statistica a voturilor exprimate pentru Senat si Camera Deputatilor pentru entitati care nu au depasit pragurile impuse de lege fiind de 55,78%, adica o eroare de predictie de 0,4%!).
Pentru a reaseza rezultatele votului din 11 decembrie la locul exact care li se cuvine, trebuie facute câteva precizari strict necesare:
– numarul real al cetatenilor români cu drept de vot NU este de peste 18,9 milioane, asa cum este el în mod fals înscris de Autoritatea Electorala Permanenta în Registrul Electoral. El nu poate fi acesta fiindca nu corespunde cu datele reale ale populatiei României. În 1989, aceasta populatie era de circa 22,5 milioane. Pentru cei care, cum este cazul meu, urmaresc periodic datele statistice, inclusiv cele, foarte îngrijoratoare, referitoare la evolutia starii demografice, nu este un secret ca, de 27 de ani-dar este un fenomen care era deja instalat dinainte de 1989-, în fiecare luna, fara exceptie, numarul decedatilor este mai mare decât al celor nascuti vii. Aceste valori nu sunt lineare de-a lungul anului, având variatii sezoniere, dar media lunara a descresterii de populatie din aceste cauze naturale în acesti 27 de ani a fost de cca 7.000-7.500 de persoane. Or asta înseamna o scadere naturala de populatie de 84-90 de mii de persoane anual. Ceea ce în 27 de ani înseamna o scadere de 2,27-2,43 milioane de persoane. Este cifra cea mai controlabila de la care putem face aprecieri exacte ale populatiei reale a României la aceasta data, fiindca recensamântul nu a fost capabil-si în parte si din cauze obiective- sa ne ofere nici pâna acum date credibile. Rezulta ca dimensiunea reala credibila a populatiei României în acest moment este putin peste 20 de milioane de suflete. Dintre acestia, circa 4 milioane sunt persoane sub vârsta de 18 ani (e foarte interesant ca statistica noastra, în metodologiile ei actuale, nu permite calcule exacte ale populatiei cu drept de vot, fiindca limita de categorie de vârsta care include vârsta de 18 ani, prevazuta de ea, este de 16 ani, nu de 18!). Rezulta ca Registrul Electoral nu are cum sa cuprinda, pe date reale, demonstrabile, verificabile, deci credibile, imensa cifra de peste 18, 9 milioane! Cum, dintre cei 16 milioane de cetateni cu vârsta de peste 18 ani-inclusiv cei plecati din tara-, circa 3 milioane sunt cei plecati, dintre care sunt cuprinsi în statistica AEP cca 0,6 milioane, rezulta ca, în mod real, cifra românilor care pot vota în România este de cca 13 milioane, la care s-ar adauga cei 0,6 milioane din afara granitelor. Din aceasta ultima categorie, au votat pe 11 decembrie putin peste 100 de mii de persoane. Prin urmare, cifra reala a votantilor identificati cu precizie si care au în mod efectiv posibilitatea de a-si exercita dreptul de vot este de maximum 13,6 milioane! în aceasta situatie, cei cca 7,5 milioane de votanti reprezinta, din cifra reala, un procent de prezenta la urne de 55,1%, ceea ce nu e totuna cu cca 40%. Fac precizarea ca la alegerile din 8 noiembrie din Statele Unite (nu doar prezidentiale, fiindca s-a ales si Camera Reprezentabtilor si o treime din Senat) NU au participat mai mult de 55% dintre alegatorii cu drept de vot. Rezulta ca si legitimitatea conferita de corpul electoral majoritatii PSD si ALDE, informala, dar anuntata ca atare cu mult înaintea datei alegerilor, este considerabil mai mare decât se încearca deja de unii “analisti” (a se vedea Sorin Rosca Stanescu) si este similara legitimitatii parlamentelor din statele cu vechi traditii democratice, în care, de regula, participarea la urne nu este mai mare de 55%;
– majoritatea de peste 45% obtinuta de PSD în ambele camere ale parlamentului este cea mai mare de la alegerile din 20 mai 1990;
– una dintre cele mai semnificative constatari, cu o încarcatura cu totul speciala este aceea ca pentru prima data dupa 1989, PSD, cu scorul de cca 39%, este partidul care obtine cel mai bun rezultat în Ardeal si Banat, care a fost dominat timp de 27 de ani de dreapta. Acest scor este aproape dublu fata de cel obtinut de PNL. Impreuna cu ALDE, PSD obtine în Ardeal si Banat cca 43% din voturi, fata de numai cca 31% obtinute de PNL si USR;
– din cele doua observatii anterioare, rezulta cât se poate de limpede ca populatia din aceste regiuni istorice ale României, asupra carora se concentreaza în ultima vreme tot mai multa atentie externa (nu din categoria celor bine intentionate!), care nu a putut trece neobservata agresiunea verbala hungarista oficiala din ultimii ani si interesul aparte al Ungariei fata de Ardeal si de rezultatul alegerilor, manifestat prin prezenta în aceasta parte a României în saptamâna dinainte de alegeri a presedintelui, primului ministru si presedintelui parlamentului din Ungaria, a perceput PSD si ALDE drept reprezentantii politici adevarati si legitimi ai românilor ardeleni si banateni, care s-au situat cel mai aproape de sentimentele, dorintele, preocuparile, îngrijorarile si sperantele lor, drept reprezentantii autentici ai românismului si ai interesului national românesc.
Plecând de la aceasta ultima constatare, responsabilitatea PSD, ALDE si a conducatorilor lor este imensa. Ei trebuie sa resimta, sa interpreteze si onoreze asa cum se cuvine marea încredere si marile sperante pe care românii ardeleni si banateni le-au pus în aceste doua formatiuni politice. Si. înainte de orice, sa nu faca gesturi care ar putea fi interpretate de aceasta categorie de români drept o tradare.
Aceasta afirmatie este generata de informatiile vehiculate deja ca, în ciuda majoritatii importante, PSD ar fi tentat sa o amplifice prin atragerea UDMR la guvernare. Ca vechi si atent analist, sunt perfect constient în special de impactul în planul imaginii externe, în presa si în mediile politice, al unui asemenea gest. Pe de alta parte, mesajul explicit transmis de popoarele lumii, exprimat în ultimele sase luni fara echivoc prin vot în Marea Britanie, Statele Unite, Italia si România, este împotriva internationalismului globalist, în favoarea interesului national, de respingere a principiului mincinos si gaunos al “corectitudinii politice”. Nu ar fi deloc potrivit ca tocmai în acest moment si exact dupa ce PSD si ALDE au primit o enorma investitie politica, morala, de suflet românesc, prin votul românilor ardeleni si banateni sa raspunda acestui val de încredere si speranta prin concesii regretabile facute “corectitudinii politice”. În spiritul mesajului de unitate si de reconciliere nationala, nu este de condamnat un acord politic cu UDMR de sprijin de principiu din parlament de catre UDMR al unui guvern PSD+ALDE, dar care sa nu prevada participarea la guvernare a UDMR si nicio concesie majora pe principii (de genul renuntarii la definirea în Constitutie a României drept stat unitar national si indivizibil). Altfel, ar fi o palma nemeritata cu care PSD ar raspunderii sperantei pe care Ardealul si Banatul, pentru prima data în 27 de ani, si le-au pus în PSD si ALDE.
În acest articol, ma voi mai referi la o singura problema care ar putea rasturna rapid o stare de lucruri pe care, la vot, poporul roman a demonstrat ca o doreste: revenirea la normalitate, la coeziune nationala si sociala. Este vorba de propunerea de prim ministru cu care PSD va merge la consultarile de la Cotroceni.
De la început trebuie sa spun ca ma numar printre cei care au afirmat din prima clipa ca dosarul instrumentat de DNA în urma referendum-ului din 29 iulie 2012 de demitere a lui Basescu, vizând în mod clar USL si în special PSD si pe organizatorul din partea PSD a acelei campanii, Liviu Dragnea, este un dosar de comanda politica, fara niciun suport de drept, o razbunare mizerabila si un exemplu cum nu se poate mai clar de folosire inadmisibila a justitiei ca politie politica, drept instrument de executare a adversarilor politici ai puterii politice a unui anume moment istoric. Am protestat public în nenumarate rânduri, aducând argumente zdrobitoare în sprijinul acestei afirmatii, de la implicarea abuziva a DNA în aceasta ancheta, care nu numai ca nu trebuia sa existe, dar nu avea nimic de-a face cu obiectul de activitate pentru care a fost înfiintata DNA, la abuzurile incredibile comise de zecile de procurori în cursul instrumentarii. În mod evident, dosarul este unul politic, probe nu exista, fiindca nu au cum sa existe, iar Liviu DRAGNEA este NEVINOVAT si a suferit o condamnare POLITICA. Fiindca acuzatia este absurda: faptul ca din pozitia sa a mobilizat cetatenii la vot! Când, în orice stat democratic, asta este una dintre atributiile unui politician. Ca totul a fost anapoda, fabricat si fals în acest dosar o dovedeste un argument pe care n-am remarcat sa-l fi invocat multi analsti.
În cadrul USL, care a initiat procesul suspendarii, din partea PNL, de organizarea campaniei s-a ocupat, alaturi de Liviu Dragnea…Eduard Hellvig. Adica directorul numit de dl Iohannis în fruntea SRI! Nu stiu daca dl Hellvig a depus macar marturie în acest dosar. Desi, daca ar fi fost ceva nelegal în chemarea cetatenilor la vot, raspunzator de eventualele ilegalitati ar fi trebuit sa fie si dl Hellvig. Si, oricum, domnia sa stie foarte bine ca nimic din ce a facut la acel moment USL nu a fost ilegal. Fiindca USL si Liviu Dragnea si Eduard Hellvig au îndemnat cetatenii sa-si exercite un drept constitutional si o obligatie civica. Daca parchetul ar fi vrut sa se autosesizeze, ar fi trebuit mai degraba sa o faca împotriva lui Basescu, care din pozitia de presedinte suspendat a instigat populatia sa nu foloseasca un drept constitutional si sa nu-si exercite o obligatie civica, mai ales stiind ca, în mod neconstitutional si ilegal, la presiuni externe, se impusese conditia de cvorum. Iar, agravant, Basescu era într-o pozitie dublu ilegala, fiind si în incompatibilitate, fiind direct interesat în cazul votului de destituire.
Deci, condamnarea lui Dragnea nu are nimic de-a face cu justitia. Ea va trebui, la un moment dat, revizuita, în primul rand pentru ca justitia sa-si spele imaginea, pe care si-a murdarit-o grav prin acea sentinta, sa ne arate ca a redevenit independenta si ca merita sa credem în impartialitatea ei.
Daca dl Iohannis ar fi inteligent (dar nu este), (daca ar fi echilibrat, dar a dovedit contrariul), (daca ar fi macar întelept, dar nu avem motive sa-l suspectam pe nedrept de întelepciune), (daca ar fi interesat cu adevarat de imaginea României ca stat de drept, dar de doi ani, în calitate de presedinte actioneaza contrar acestei idei), daca în sfârsit, ca presedinte, ar vrea sa fie presedinte conform Constitutiei, al tuturor românilor, nu al Alinei Gorghiu si al “guvernului meu”, dupa palma rasunatoare pe care poporul roman le-a administrat-o în 11 decembrie, domniei sale, dlui Ciolis si Alinei Gorghiu, ar avea ocazia perfecta sa-si salveze imaginea în fata noastra si sa raspunda dorintei de unitate nationala si coeziune exprimata prin vot de acest popor, cerând domnia sa, public, Ministerului Justitiei si Consiliului Superior al Magistraturii (în noua lui componenta, nu în cea cu Vasalie Danilet, Alina Ghica si Oana Haineala!), reanalizarea în regim de urgenta si casarea-unica si evidenta solutie-a sentintei la care ma refer. Si ar putea sa faca aceasta solicitare în regim de maxima urgenta, pentru doua sentinte scandaloase si care au acoperit de rusine justitia româna. Sentintele împotriva lui Liviu Dragnea si a doamnei Rarinca. Daca ar face acest gest (de care, sincer vorbind, eu nu-l cred capabil, dar oricând mai sunt posibile si minuni), dl Iohannis ar putea intra în istorie. Fiindca ar face un gest similar cu cel facut de fortele politice spaniole din întregul spectru dupa moartea lui Franco si revenirea la democratie, pactul de la Moncloa. Si s-ar si spala de pacatele care s-au acumulat deja în acesti doi ani în memoria colectiva a poporului român si care sunt si unul din multele elemente care au condus la votul din 11 decembrie.
Evident, Liviu Dragnea are merite incontestabile în elaborarea programului de guvernare si în adoptarea si impunerea strategiei de campanie, o strategie a echilibrului, bunului simt, a evitarii mahalagismului si a confruntarii ca din transee cu cei care îti sunt adversari politici, nu dusmani personali. Este de apreciat, de salutat si de tinut minte reactia echilibrata si inteligenta a PSD si ALDE, a lui Liviu Dragnea, a Gabrielei Firea si a lui Calin Popescu Tariceanu la mârlania stupefianta a neinvitarii lor la parada si receptia prilejuite de Ziua Nationala, al carei pretext nici macar nu se sustine, în conditiile în care la cele doua evenimente a fost invitat odiosul penal Basescu!
În mod normal, Liviu Dragnea ar fi perfect îndreptatit sa revendice si sa ocupe demnitatea de prim ministru, dupa acest triumf electoral. Mai ales ca, dincolo de considerentele morale, exista si suficiente argumente de drept care demonstreaza ca nominalizarea lui nu ar fi, nici din punct de vedere legal, de refuzat.
Sper, însa, ca Liviu Dragnea, la marea lui experienta politica, va întelege ca insistenta, perfect justificata si moral si legal, de nominalizare a sa ar fi o greseala politica, atâta vreme cât sentinta, politica si nedreapta, împotriva sa exista si nu va fi anulata de justitia româna însasi. Fiindca ar da sansa nesperata unui PNL pe cale de dizolvare, sa-si gaseasca o salvare în acest moment si un prilej de ignorare a gravelor probleme interne si sa-l faca sa renasca, artificial si temporar, pe ceea ce ar fi o eroare politica a PSD care ar putea compromite în parte uriasul capital politic acumulat de PSD si ALDE în ultimul an.
O nominalizare si impunere a lui Liviu Dragnea ar fi justificata, dar în aceste conditii ar anula si sansa de declansare din acest momente a unui proces de clarificari în justitia româna si de revizuire a sutelor de sentinte fundamental nelegale, pronuntate la comanda politica si în dosare fabricate. Orice astfel de demers ar fi asimilat cu abuzul comis de Iohannis dupa ce a devenit presedinte pentru a rasturna sentinta în dosarul casei însusite cu acte false. S-ar putea spune ca masurile de tip sanitar cuvenite în acest moment pentru a recredibiliza justitia sunt generate de prezenta lui Liviu Dragnea în fruntea guvernului si de interesul lui personal, nu de nevoia poporului de dreptate, de adevar, de impartialitate a justitiei, de garantia pe care suntem justificati sa o cerem ca România e un stat de drept, nu o tara supusa dictaturii bunului plac, abuzului celor puternici si al institutiilor de forta. Si ar face, macar practic daca nu tehnic, imposibila obligatoria reparatie morala la care are dreptul Liviu Dragnea din partea justitiei române, nu ceruta si obtinuta la CEDO. Ceea ce ar fi grav, fiindca ar putea sa fie o piedica în relansarea si dezvoltarea României în viitor, normala si pe temelii solide, inclusiv pe temelia redevenirii ei ca stat de drept. Cu atât mai mult cu cât, personal, am sperante ca garantul independentei justitiei, CSM, în noua sa componenta, va fi cu adevarat ceea ce trebuie sa fie.
Mai ales ca exista si solutii care sa lipseasca pe cei care au creat si doresc cu orice pret divizarea poporului român, opozitia de transee, de arme si de munitie pentru a continua un razboi pe care, altminteri, ar putea spera sa-l perpetueze.
13 decembrie 2016
Serviciul de Informatii si MAI au ajuns sa-si bata joc de cetateni, ii terorizeaza, hartuiesc, ameninta cu moartea/inchisoarea si monitorizeaza 24/24 – doar pentru ca gandesc liber si nu fac parte din turma de sclavi!!
Te rog citeste si distribuie aceste articole:
SRI-ul, Mossad ?i MAI: oameni h?r?ui?i, agresa?i, monitoriza?i 24/24 ?i amenin?a?i – toate pentru „st?pânii din Israel” – partea III
https://www.seruah.com/Ngjkn
SRI-ul, Mossad ?i MAI: oameni h?r?ui?i, agresa?i, monitoriza?i 24/24 ?i amenin?a?i – toate pentru „st?pânii din Israel”
https://www.seruah.com/3nmIN
SRI-ul, Mossad ?i MAI: oameni h?r?ui?i, agresa?i, monitoriza?i 24/24 ?i amenin?a?i – toate pentru „st?pânii din Israel” – partea II
https://www.seruah.com/6xs1I
De Veghe Patriei
https://www.deveghepatriei.wordpress.com
Numai aberatii in articol. Dosarul lui Dragnea este corect-a furat in draci la referendum: comune in Telerman unde prezenta la referendum a fost peste 150%!!! Sa nu mai amintesc de parasutele lui Mazare cu care s-a dus la vot si coaterea cu arcanul la vot a asistatilor sociali de la sate si orase… PSD are-valoare neta-voturi mai putine decat la alegerile locale-nu vad unde este victoria zdrobitoare. Alta aberati: Gabriela Firea a fost invitata la parada, iar ceilalti doi penali nu aveau ce sa caute. Ai uitat si sa amintesti ca PSD-ul a castigat cu asistatii sociali de la orase si sate-scosi la vot de primarii pesedei… Nu mai spun ca aduci in discutie aberatia de USL din 2012… jurnalist de doi bani, de asta se vand ziarele in Romania ca scrieti voi prostii.