Centrele de documentare si informare in viziunea legii educatiei nationale



Ieri, de la ora 13.00, în Sala de conferinte de la Inspectoratul Scolar Judetean Bacau, a avut loc sesiunea de formare continua cu tema:  „Proiectul de amenajare si functionare al CDI, din perspectiva Legii Educatiei Nationale si a metodologiilor subsecvente acesteia. Stadiul implementarii proiectului „Educatie pentru Informatie” în judetul Bacau“. Evenimentul a fost orgnizat de Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacau, in colaborare cu Inspectoratul Scolar Judetean Bacau.

Comunicarea a fost sustinuta de Corina Stanila, consilier si expert în cadrul M.E.C.T.S. si profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau. Principalele obiective ale sesiunii au fost: cunoasterea  proiectului bilateral „Educatie pentru informatie în mediul rural defavorizat” – cadru legislativ, istoric, filozofie, identificarea locului proiectului CDI, în proiectul scolii, cunoasterea structurii si etapelor de elaborare ale unui proiect CDI, cunoasterea rolului si a misiunilor actorilor implicati în proiect, precum si identificarea deosebirilor dintre CDI si biblioteca scolara, precum si cunoasterea rolului si functiilor CDI în unitatea de învatamânt, cunoasterea spatiilor specifice unui CDI si caracteristicile acestora, dar si identificarea diferitelor tipuri de activitati pedagogice si a animatiilor culturale desfasurate în CDI, toate în viziunea Legii Educatiei Nationale si a metodologiilor subsecvente acesteia.

La eveniment au participat directori de unitati scolare, profesori documetaristi, cadre didactice care coordoneaza Centrele de Documentare si Informare si reprezentanti ai bibliotecarilor scolari. Acum, la nivelul judetului, sunt functionale 27 de C.D.I. –uri. Se prognozeaza ca în perioada urmatoare se vor înfiinta în judetul Bacau alte doua C.D.I.-uri, la Scoala cu Clasele I – VIII Vultureni si la Scoala cu Clasele I – VIII „George Apostu” Stanisesti.

Odata devenite functionale, acestea vor contribui la asigurarea egalitatii sanselor de reusita ale copiilor, indiferent de mediul din care provin, la favorizarea accesului acestora, dar si a cadrelor didactice si a comunitatii locale, la cultura si informatie actuala, la promovarea inovatiei pedagogice si la introducerea noilor tehnologii în practicile pedagogice si educative curente, dar si la adaptarea sistemului educativ românesc la standardele în domeniul documentar, promovate la nivel european.

C.D.I.-urile concentreaza în acelasi spatiu un fond documentar de actualitate, pluridisciplinar si multisuport, adaptat nevoilor utilizatorilor si specificului scolii, dar si mijloacele de documentare si informare, aparatura si echipamentele, care vor permite exploatarea eficienta a fondului documentar.

Acestea sunt organizate unitar, pentru întreaga institutie de învatamânt si integreaza biblioteca scolara si structurile infodocumentare existente la nivelul unitatii scolare.

„Sesiunea de formare s-a desfasurat într-o maniera atractiva, deschisa si interactiva, beneficiind de o înalta expertiza. Participantii au primit pe suport de hârtie si electronic, atât  structura cursului, cât  si noile  acte normative referitoare la functionarea C.D.I.-urilor.

De aceea credem ca în urma participarii la acest seminar, directorii unitatilor de învatamânt, profesorii documentaristi, cadrele didactice care au responsabilitatea functionarii C.D.I.-urilor, dar si bibliotecarii scolari, au intrat în posesia unor informatii fundamentale, privitoare la politica documentara”, ne-a spus Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

 

 

Impartaseste

Mircea Merticariu a etichetat acest articol cu: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *