Cat de mare este „buba“ la Aeroportul din Bacau?! Ce verifica DNA?



Lui Nelu Iordache, patronul Romstrade, Blue Air si Blue Aero ii sta bine in arest preventiv. Colaboreaza cu procurorii DNA si are ce le spune. Dupa ce l-a turnat pe Dan Voiculescu si pe fostul ministru Ovidiu Silaghi, Iordache a fost facut sa vorbeasca si despre alte investitii din tara!

Blue Air a operat in ultimii ani pe Aeroportul BacauRegele asfaltului si al avioanelor low cost avea de terminat o investitie de 45 de milioane de euro in Bacau, la Aeroportul International  „George Enescu“. Cum a ajuns sa castige licitatia pentru concesionarea Aeroportului din Bacau chiar firma lui Iordache? Asta poate ne-o vor spune procurorii, caci banuim ca totul a fost aranjat ca la carte! Se desprind doua chestiuni, care ar putea atrage responsabilitatea Consiliului Judetean Bacau si a regiei subordonate: „Regia Autonoma Aeroportul International George Enescu Bacau“. Care au fost adevaratele motive ale amanarii licitatiei de concesionare in 2008? De ce Consiliul Judetean a stat pasiv la intarzierea investitiilor?

Blue Aero a bagat pana acum in Aeroportul Bacau cam 5 milioane de euro, in 5 ani! Totodata, a incasat sume consistente de pe urma calatorilor, care au platit taxele de aeroport! Intarzierea licitatiei internationale din 2008 pare sa aiba de-a face cu garantia pe care trebuiau sa o depuna viitorii castigatori ai Aeroportului. Mai precis, Nelu Iordache a reusit performanta sa incheie un contract cu Posta Romana, prin care se angaja sa duca coletaria, cu avionul, iar institutia statului urma sa-i plateasca, in cativa ani suma colosala de 45 de milioane de euro. Exact suma care trebuia investita in modernizarea Aeroportului Bacau. Contractul cu Posta a fost reziliat tot de teama procurorilor anti-coruptie, deoarece sumele erau supraevaluate de cateva ori!

Peste noapte, castigatorul concesionarii Aeroportului Bacau, care avea obligatia sa investeasca 45 de milioane de euro, a ramas fara finantare. Din acesti bani trebuia sa relizeze un nou terminal pentru pasageri, sa modernizeze pista, caile de rulare, sa extinda platforma pentru asigurarea spatiilor de parcare pentru aeronave, s.a.

Consiliul Judetean Bacau este „intelegator“ cu Nelu Iordache

prefectura si consiliul judetean bacauUn articol bine intentionat, in ziarul Atac, semnala inca de acum doi ani „Jongleriile lui Nelu Iordache pe pista de la Bacau“. Si sunt enumerate cateva locuri in care consilierii judeteni bacauani „au lasat de la ei“, in detrimentul statului roman si al interesului populatiei. Consiliul Judetean i-a redus investitia de la 45 de milioane de euro, la 35 de milioane de euro si i-a prelungit termenul de executie a lucrarilor. Tertipul folosit de Nelu Iordache a fost neplata sumei de 350 de mii de euro, taxa de autorizatie de constructie. Astfel, patronul Romstrade a reusit sa mai amane cu 20 de luni cheltuielile prilejuite de modernizarea Aeroportului, timp in care a scos bani din Aerport cu care si-a mai peticit imperiul construit din afacerile cu statul roman!

Oana Chelaru, invitata la DNA centralIn urma cu trei saptamani, Oana Chelaru, directorul general al „Regiei Autonome Aeroportul International George Enescu Bacau“ a facut o vizita la DNA Bucuresti, unde a fost intrebata despre situatia de la Aeroportul din Bacau! Ea conduce institutia din 2010, timp in care s-au intamplat multe. Mai mult, Oana Chelaru a fost fotografiata chiar cand iesea de pe poarta institutiei Anticoruptie! Un adevarat semnal dat unora din partid, „din cealalta tabara“, cum se spune! Ii va interesa pe procurori si perioada 2008-2010? Sau intarzierile acceptate la executarea contractului, precum si schimbarea conditiilor prevazute initial in caietul de sarcini!? Se anunta un dosar interesant, iar zvonurile incep sa circule in partidele USL-iste din Bacau!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *