Banii romanesti si borsul moldovenesc/ Calomniat pe cheltuiala mea



Zilele acestea sunt tinta unui atac concertat pus la cale de jurnalistii de la www.zdg.md (Ziarul de Garda) din Republica Moldova si continuat de alte organe de presa moldovenesti, finantate in mare parte din bani romanesti. Sunt calomniat pentru faptul ca am inregistrat legal o publicatie in Romania, la OSIM si ROTLD, pe cheltuiala mea, care are un nume similar cu cel din Moldova. Respectiva publicatie, care anunta din doua in doua saptamani ca este „clonata”, a incercat defaimarea mea intr-un comunicat transmis „tuturor organizatiilor de media”. O parte din cei care se autointituleaza de orientare democratica, adica „pro-romani”, l-au publicat fara sa insereze si punctul meu de vedere prezentat pe www.ziaruldegarda.ro. Care sa fie motivele pentru acest atac calomnios? Raspunsul este cunoscut de majoritatea oamenilor de media din Republica Moldova si e simplu. Publicatiile asa zise democratice sunt finantate din bani romanesti, prin Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni  (DRP). Lupta se duce pentru acesti bani, prin oamenii de legatura, cu relatii la Bucuresti. Nu rareori presa moldoveneasca a prezentat modul in care se spala banii romanilor la Chisinau, prin intermediul publicatiilor, in care sunt implicati si unii politicieni, de pe ambele maluri ale Prutului. In acest sens, scandalurile s-au tinut lant, de la povestea coruptiei in acordarea vizelor, pana la subventionarea publicatiilor in limba romana, care pe vremea guvernarii comuniste, se intitulau democratice si de opozitie.

Guvernul Romaniei sprijina cu bani tiparirea ziarelor moldovenesti

 

Pe site-ul institutiei romanesti sunt referiri legate de finantarea unor publicatii, unite in Asociatia Presei Independente (API) din Republica Moldova. In schimb nu este prezentata valoarea finantarilor acordate si nici baza pentru aceasta:

„DRP a sprijinit, prin intermediul API, tiparirea a 15 publicatii din Republica Moldova: Jurnal de Chisinau, Ziarul de Garda, Natura, Glasul Natiunii, Business Info/Cimislia, Cuvântul/Rezina, Cuvântul Liber/Leova, Ecoul Nostru/Sângerei, Est Curier/Criuleni, Gazeta de Vest/Nisporeni, Glia Drochiana/Drochia, Obiectiv/Balti, Observatorul de Nord/Soroca, Ora Locala/Ialoveni, Unghiul/Ungheni.”, se arata pe site-ul Departamentului subordonat Guvernului Romaniei.

Am solicitat telefonic dar si in scris mai multe date legate de finantarea publicatiei Ziarul de Garda din Chisinau la Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni. „Nu va pot da aceste informatii acum. Va rog trimiteti un mail la adresa drp@dprp.ro”, mi-a declarat Ana Maria Dumitrel, responsabil al DRP cu derularea proiectelor de finantare in Republica Moldova. Voi face public acest raspuns in momentul in care il voi primi.

Republica Moldova, placa unionismului si legea tacerii

In Republica Moldova sentimentele pro-romanesti sunt afisate ca picioarele unei prostituate. Ca om de presa te lovesti de simtamintele „fratesti” care te obosesc instantaneu, provocandu-ti o stare de hipnoza. Ca om din Romania esti asaltat de intrebari si poti citi in sufletul lor suspiciunea permanenta. Republica Moldova este blocata de 20 de ani pe acelasi cliseu al „Podului de Flori”, chiar daca oriunde in lume conteaza mai degraba nivelul de trai, bunastarea si mai putin sentimentele nationaliste extremiste. Publicatiile si posturile tv din Moldova, finantate din bani romanesti, monopolizeaza tipul de informatie dat publicului. Pentru banii primiti raporteaza cifre deseori umflate si afiseaza un limbaj pro unionist, gaunos, care dauneaza relatiilor dintre Romania si Republica Moldova. Totodata, publicatiile se ocupa de promovarea unor politicieni, adevarate nulitati, dar care au afaceri cu romanii. Efectele acestei situatii sunt dintre cele mai negative. Imixtiunile in viata publica a Moldovei, total nejustificate, realizate cu bani din Romania, creeaza o stare artificiala de fapt, o situatie stramba si incorecta. Mesajul exagerat pro romanesc lezeaza celelalte popoare conlocuitoare, creind premise pentru conflicte interetnice. Manipularea populatiei prin mass-media conduce si la stabilirea unor raporturi strambe pe scena politica. Apar pe functii, la fel ca si in Romania, oameni corupti dar sustinuti. Finantarea organismelor de media conduce totodata la realizarea unor produse slabe jurnalistice, indiferent de valoarea lor reala pe piata. In aceste conditii, banii romanesti folosesc unui grup foarte restrans, unei oligarhii care functioneaza intre Bucuresti si Chisinau. Orice aparitie noua in peisaj, necalculata, (aici includ si infiintarea legala a www.ziaruldegarda.ro) deranjeaza acest mecanism de spalare al banilor contribuabililor romani. Doar asta justifica amenintarile si defaimarea la adresa mea.

Prin grija DRP, Ziarul de Garda putea fi porno

Pseudoconflictul cu publicatia moldoveana naste alte intrebari legitime asupra competentei/ incompetentei DRP. Daca publicatia moldoveana Ziarul de Garda este finantata din bani romanesti, de ce Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni nu a facut procedura de inregistrare a numelui si in Romania, la OSIM si ROTLD? Nu de alta, dar in loc de acest ziar online www.ziaruldegarda.ro, care vine cu informatii corecte, verificate jurnalistic, altcineva putea crea un site porno cu acelasi nume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *