Academica 3-Profesionalizarea carierei didactice în Bacau si Covasna



Programul de formare „Academica 3” din cadrul proiectului „Profesionalizarea carierei didactice – noi competente pentru actori ai schimbarilor în educatie în judetele Bacau si Covasna – BA.COV-ia, BAcauCOVasna – Instruirea adultilor”, finantat prin POSDRU,  totalizeaza 90 de credite profesionale transferabile si 270 de ore de formare. Beneficiarii acestui program sunt profesorii bacauani si cei din judetul Covasna.

Furnizor si partener in cadrul proiectului este Universitatea „Transilvania” din Brasov. Programul fiind conceput sub forma a trei module: „Curriculum centrat pe competenta”, „Managementul instruirii si al clasei de elevi” si „Formarea competentelor IT”, care acopera întreaga paleta de competente necesare oricarui cadrul didactic.

citeste si :

“Ani de liceu, în SUA”, la American Corner Bacau/ Update Galerie Foto-Saptamana Internationala a Educatiei

Debutul programului de formare a avut loc pe 15 mai 2011, simultan în judetele Bacau si Covasna, cu o prima serie de cadre didactice, respectiv cele din învatamântul prescolar. Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau, de asemenea partener în cadrul proiectului, a coordonat întreaga activitate de formare de la nivelul judetului Bacau. Cele 15 cadre didactice universitare si cei 28 de formatori – asistenti locali, au asigurat pregatirea celor 350 de educatoare, care au format prima serie de cadre didactice participante la acest program mamut. Formarile s-au desfasurat în trei centre, doua din Bacau: Colegiul National „Ferdinand I” Bacau si Colegiul National Pedagogic „Stefan cel Mare” Bacau si unul din Onesti, respectiv Liceul Teologic „Fericitul Ieremia” Onesti.

 

Pe parcursul celor doua luni si jumatate de formare, cadrele didactice din învatamântul prescolar au studiat si aplicat practic aspecte legate de curriculumul centrat pe competenta, design-ul curriculumului la decizia scolii, psihopedagogia comunicarii, pedagogia activitatilor extracurriculare, managementul conflictului, stresului, timpului, managementul clasei de elevi, baze de date, prezentari profesionale, procesarea textelor, etc.

Pasii care trebuie urmati pentru a studia la o universitate din New York

În urma aplicarii chestionarului de evaluare intermediara asupra gradului de satisfactie a cursantilor, rezultatele obtinute confirma preocuparea permanenta a echipei de management si implementare, din care C.C.D. Bacau face parte, pentru a optimiza activitatea de formare, scopul principal al proiectului, fiind formarea si dezvoltarea competentelor personalului didactic din sistemul de învatamânt preuniversitar în vederea îmbunatatirii managementului si calitatii procesului educational.

 

Rata mai scazuta atribuita modulului „Formarea competentelor IT” este influentata si de frecventa redusa a utilizarii tehnologiei IT în învatamântul prescolar. (Graficul Nr. 2).

Un alt element de noutate în formarea competentelor cadrelor didactice a fost utilizarea platformei de e-learning, pusa la dispozitie de Universitatea „Transilvania”  din Brasov.

Acest sistem de blended learning a permis adaptarea activitatilor de formare, atât „online”, cât si „face to face”.

„Experienta primei serii de formare din cadrul proiectului „Profesionalizarea carierei didactice – noi competente pentru actori ai schimbarilor în educatie în judetele Bacau si Covasna”, ne-a permis sa sintetizam punctele tari si ariile de îmbunatatire într-o strategie de actiune pentru viitoarele serii, alcatuite din profesori si învatatori, în asa fel încât fondurile primite de la Uniunea Europeana sa fie cât mai eficient utilizate, pentru formarea competentelor „dascalului secolului XXI”, a spus Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

La Ateneu are loc deschiderea programului “Managementul calitatii in educatie”

CCD Bacau va deveni centru de informare pentru Regiunea Nord Est

Americanii isi prelungesc finantarea la CCD pana in 2013

 

 

 

 

2 Comentarii

  1. Mihai spune:

    Un lucru bine facut.

  2. „Un alt element de noutate în formarea competentelor cadrelor didactice a fost utilizarea platformei de e-learning, pusa la dispozitie de Universitatea „Transilvania” din Brasov”
    Interesant, mai fac ceva bun si cei de la Transilvania 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *