Strategii de consiliere psihopedagogica a parintilor, prin CCD Bacau



Ministerul Educatiei Nationale a acreditat în acest an, pentru Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau un nou program de formare continua, intitulat „Strategii de consiliere psihopedagogica a parintilor” si destinat tuturor cadrelor didactice din „Strategii de consiliere psihopedagogica a parintilor” (1)sistemul preuniversitar. El a fost relansat, sâmbata, 07 decembrie 2013, la Scoala Gimnaziala Sascut, moment la care au participat peste 80 de cadre didactice din Corbasca, Huruiesti, Orbeni, Parava, Pîncesti, Sascut, Tatarasti si Valea Seaca.

Cursul este fundamentat pe optiunile strategice ale politicii educationale din România, în contextul sistemului educational european, stabilit prin Strategia „Europa 2020”, se va desfasura pe parcursul a 40 de ore, teorie si aplicatii si este purtator a 10 credite profesionale transferabile. ”Noul program acreditat si relansat acum în premiera, în mediul rural,  la Sascut, urmareste formarea unor competente diferite si completeaza în mod real oferta noastra, care pune la dispozitia cadrelor didactice din judet, sapte programe, ce însumeaza 158 credite profesionale transferabile, situatie îmbucuratoare si deloc neglijabila.”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

Gabriel StanScopul programului de formare deriva din prevederile Legii Educatiei Nationale, care prevede obiectivele generale, precum si principiile care guverneaza politicile educationale din România.

De asemenea, aceeasi lege stipuleaza dezvoltarea profesionala, prin „dobândirea unor competente complementare, prin care se extinde categoria de activitati ce pot fi prestate în activitatea curenta, cum ar fi, predarea asistata de calculator, predarea în limbi straine, consilierea educationala si orientarea în cariera, educatia adultilor si altele”.

Obiectivele programului sunt centrate pe activizarea si dezvoltarea cunostintelor dobândite prin formarea initiala în domeniul psihopedagogic si metodic, dar si pe formarea de noi capacitati, în acord cu obiectivele educationale prioritare ale Uniunii Europene, stipulate în Strategia „Europa 2020”, precum:

  • reducerea ratei de abandon scolar sub 10%;
  • cel putin 95% dintre copii sa fie înscrisi în ciclul de învatamânt prescolar;
  • cresterea la 15% a nivelului de participare a adultilor, în sistemul de învatare de-a lungul vietii.

„Strategii de consiliere psihopedagogica a parintilor” (2)Prin obiective, continut si strategie, programul „Strategii de consiliere psihopedagogica a parintilor” sustine promovarea în practica, la standarde superioare de calitate, a misiunii asumate de Legea Educatiei Nationale, care stipuleaza si „formarea, prin educatie, a infrastructurii mentale a societatii românesti, în acord cu noile cerinte, derivate din statutul României de tara membra a Uniunii Europene”.

Functia principala a programului de formare propus este aceea de dezvoltare si extindere a competentelor psihopedagogice, precum si de formare a unora noi, în domeniul educatiei adultilor, ca parinti.

Programul asigura o pregatire generala, sub aspect teoretic, dar si o pregatire specifica, sub aspect metodologic si practic, ce poate fi aprofundata si dezvoltata individual, conform optiunilor cursantului.

Curriculumul programului, centrat pe ultimile noutati în domeniul strategiilor de consiliere psihopedagogica a adultilor, configureaza un câmp de formare în care cursantul dobândeste informatii stiintifice, dezvolta competente socio-profesionale specifice, valorifica experienta personala si exerseaza tehnici de aplicare a cunostintelor în situatii educationale, reale sau prefigurate.

Tehnicile aplicative, propuse spre reflectie si antrenament, vor permite asimilarea unui management educational, fundamentat de ultimile noutati în domeniul educatiei adultilor – parinti si, implicit, formarea competentelor specifice în trasee personalizate.

Totodata, programul propune construirea unei noi atitudini asupra educatiei adultilor, profesori si parinti, adaptate la cerintele europene, prin calitate si cunoastere, precum si abilitarea cadrelor didactice cu noi strategii de cointeresare a familiei, ca factor educational, înr-o societate dinamica.

Echipa de formatori este alcatuita din: prof. Maria Matasaru, initiatoarea si coordonatoarea proiectului,  lector univ. dr. Elena Seghedin, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei –  Universitatea „Al. I. Cuza” din Iasi, prof. Elena Hussar, prof. Viorica Pricopoaia, prof. Carmen Nedelcu si prof. Maria Chiriloaie. MOTTO:

Sa lucrezi în echipa înseamna sa ai la îndemâna un loc în care sa-ti împartasesti nelinistile, întrebarile, propriile contradictii si în care le poti înfrunta.

De aceea, am nevoie de o mai buna cunoastere de sine … pentru copilul … care-ti vorbeste si copilul din noi.

Jacques Salomé

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *