Ponta i-a cautat pe prietenii turci la centura, dar a dat peste basculantele lui Umbrarescu!

Victor Ponta a revenit la santierul soselei de centura a Bacaului – ce imagine, aproape cat o carte postala cu Mickey Mouse! Omul care, in mandatul de premier – dupa o vizita in Turcia si o tura cu metroul in compania sultanului Erdogan – a copt cea mai mare teapa data bacauanilor in ultimii ani: teapa cu turcii care au castigat executia soselei de centura si care, dupa ce au realizat 2 la suta din lucrare, au sters-o cu banii in cel mai pur stil englezesc! Ponta sigur si-a amintit de treaba asta.

Daca nu, poate apela cu incredere la memoria internetului – ar sfarsi prin a avea migrene insuportabile. Fostul premier declara, pe 1 aprilie 2015, ca prezenta sa la ceremonia de semnare a contractului cu firma turca reprezinta un mesaj important pentru toate companiile turcesti care investesc în România. In aceeasi zi, sultanul Erdogan se afla in vizita in Bucuresti,unde avea sa aiba un dejun de lucru cu Ponta.

Dupa 2 ani si 2 la suta din lucrare, turcii au parasit santierul de la Bacau – nu oricum, ci cu buzunarele burdusite cu avansul de zeci de milioane platit de statul roman, prin CNADNR (actuala CNAIR), pentru finantarea lucrarilor care n-au mai avut loc.

Asta a facut, in mare, Ponta cu centura Bacaului. O teapa de 2 la suta, care a consumat 2 ani din viata bacauanilor. A urmat o perioada de (re)montaj birocratic in vederea organizarii unei noi licitatii pentru centura si un ministru bacauan al Transporturilor, Lucian Sova (PSD), in mandatul caruia CNAIR nu s-a mai jucat de-a licitatia: a incredintat lucrarile celui mai important constructor roman de drumuri – un bacauan – si de acolo, restul e istorie.

Centura Bacaului e, azi, cel mai dinamic santier de mare infrastructura din tara, ajuns intre timp la un grad fizic de implementare de 45 la suta. Nu-i datoram, in esenta, nimic lui Ponta pentru soseaua de centura – poate doar anii de viata pierduti in asteptarea unui proiect fara de care nu poate fi conceputa, in mod real, dezvoltarea Bacaului.

Adevaratii artizani ai acestei investitii – cea mai mare de la Revolutie incoace in Bacau – trebuie, cu siguranta, cautati in alta parte – ei nu se afla la Pro Romania, un partid prea mic pentru un proiect atat de mare.

Fervoarea cu care Ponta si primarul Bacaului cauta sa se lipeasca de centura ca moliile de bec arata, destul de cuprinzator, ca administratia habarnista care a preluat fraiele orasului in 2016 nu are cu ce se prezenta in fata electoratului la localele din 2020.

In lipsa de proiecte si investitii notabile, Ponta si ai lui fac marketing electoral cu proiectele altora – asa cum primarul se lauda, la un moment dat, cu investitia substantiala de la strada Aeroportului – lucrare finantata si implementata de Consiliul Judetean, nu de Primaria Bacau.

Impartaseste

administrator a etichetat acest articol cu: , , , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com