Proiectul Insam “Instrumente digitale de ameliorare a calitatii evaluarii in invatamantul preuniversitar” are ca obiectiv dezvoltarea si implementarea de instrumente si mecanisme digitale de imbunatatire a proceselor evaluative si de autoevaluare a elevilor din invatamantul preuniversitar liceal. In Bacau, proiectul va fi coordonat de Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru”, prin profesorul Mihaela Liliana Ciuchi.
Proiectul vizeaza sistemul de invatamant preuniversitar, cu o focalizare speciala pe nivelul liceal, unde nevoile de evaluare / autoevaluare si autopozitionare sunt mai acute, din perspectiva diversificarii traseelor de invatare si a oportunitatilor existente la final de ciclu.
Deasemeni, urmareste prioritatea strategica ”Dezvoltarea resurselor umane, promovarea ocuparii si a incluziunii sociale si intarirea capacitatii administrative”, din Planul National de Dezvoltare 2007 – 2013, raspunzand astfel obiectivului de dezvoltare a capitalului uman si de crestere a competitivitatii acestuia pe piata muncii, prin asigurarea oportunitatilor egale de invatare pe tot parcursul vietii si dezvoltarea unei piete a muncii moderne, flexibile si inclusive.
“Un alt scop este abordarea unor aspecte problematice legate de procesele evaluative, prin oferirea unui sistem informatic performant de evaluare, accesibil tuturor participantilor la educatie (elevi, cadre didactice) si stimularea acestora in procesul unei educatii adaptate nevoilor pietei muncii si societatii bazate pe cunoastere. “Insam”vine sa sustina aceste deziderate, prin modernizarea si diversificarea modului de furnizare a educatiei la nivel preuniversitar, prin utilizarea resurselor si serviciilor digitale, care vor constitui o baza pentru dezvoltarea rutelor flexibile de invatare si pentru asigurarea calitatii procesului educational”, ne-a declarat Gabriel Stan, directorul CCD Bacau.
Obiectivul general il constituie dezvoltarea si implementarea de instrumente si mecanisme digitale de imbunatatire a proceselor evaluative si de autopozitionare / autoevaluare a elevilor din invatamantul preuniversitar liceal, iar obiectivul principal va fi indeplinit prin intermediul obiectivelor specifice propuse.
“Proiectul INSAM si-a propus elaborarea a 150.000 de itemi de evaluare pentru urmatoarele discipline de studiu: limba si literatura romana, limba franceza, limba germana, limba engleza, matematica, fizica, chimie, biologie, istorie, discipline socio-umane, geografie, informatica si TIC.
Acesti itemi de evaluare vor elaborati de catre cadrele didactice de specialitate, formate in acest sens, pe baza unor modele stabilite in cadrul proiectului si cu ajutorul unor aplicatii digitale de incarcare si management al itemilor”, a mai precizat Gabriel Stan.
Grupul tinta este format din directori si directori adjuncti ai unitatilor de invatamant, personal cu functii de conducere, monitorizare, evaluare si control din inspectoratele scolare, structuri centrale si locale ale M.E.C.T.S., sau aflate in coordonarea/subordonarea acestuia, personal din sistemul national de examinare, evaluare si curriculum in invatamantul preuniversitar si elevi. Sesiunile de formare se vor organiza in cascada, pe specialitati, pe parcursul a 28 de ore, din care 12 ore face to face, iar restul pe o platforma online.
In judetul Bacau locatiile unde se vor desfasura formarile sunt: Colegiul National “Gh. Vranceanu” Bacau, Colegiul National Pedagogic “Stefan cel Mare” Bacau, Colegiul Tehnic de Comunicatii “N.V.Karpen” Bacau si Colegiul “Grigore Antipa” Bacau, iar echipa de formatori este constituita din profesorii: Elena Lavinia Baisan, pentru aria curriculara limba si comunicare, Eugen Tarasa, pentru aria curriculara matematica si stiinte, Carmen Mirela Cioltan, pentru aria curriculara om si societate si Daniela Tarasa, pentru aria curriculara tehnologii. Pana la sfarsitul lunii mai se asteapta ca aproximativ 2000 de cadre didactice din cele 36 de licee din judetul Bacau sa participe la acest nou program de formare.