Manastirea Prislop, „acasa“ la Arsenie Boca. Turism religios de milioane de euro (FOTO)



Brandul „Arsenie Boca“ atrage, lunar, zeci de mii de romani din tara si strainatate, la Manastirea Prislop, acolo unde monahul persecutat de Securitate a fost înmormantat, cu putin timp inaintea evenimentelor din decembrie 1989. (Numai in ziua de 28 noiembrie, ziua mortii lui Arsenie Boca, numarul pelerinilor depaseste 30- 40 de mii.)pelerini spre mormantul lui Arsenie Boca (2)

Drumul spre frumoasa manastire, considerata unul dintre cele mai importante asezaminte ortodoxe din Transilvania, trece printre dealurile pitoresti, mai mult despadurite ale satului hunedorean Silvasu de Sus. La orice pas, pe strada ingusta spre manastire, in locuri de popas, pelerinii au lasat munti de gunoaie.gunoaie la Prislop (2)

Cu aproape un kilometru inaintea gardurilor de la Manastirea Prislop incep tarabele. In ciuda monopolului bisericesc, icoanele, lumanarile si brelocurile cu simboluri religioase sunt vandute de oricine, chiar daca jandarmii si politistii mai fac unele controale. Nu lipsesc nici comerciantii de mici si frigarui, terasele si mai ales comerciantii de flori.tarabe Prislop-Arsenie Boca (2)

Din Silvasu de Sus, pana la Manastirea Prislop, peste 50 de comercianti si producatori de flori stau la marginea drumului. Obiceiul locului este sa-i fie dus „sfantului“ un ghiveci cu flori. Mai la deal de biserica, unde este cimitirul monahilor si mormantul impunator al lui Arsenie Boca, incepe coada credinciosilor care vor sa ajunga la mormant. Printre gardurile instalate de Jandarmerie, pelerinii au de parcurs aproape un kilometru pana la mormant. In zilele aglomerate, cei care vor sa ajunga in locul in care se afla osemintele monahului, au de stat la coada si cateva ore. Acolo, florile cele mai frumoase raman la mormant iar restul sunt puse la gard (respinse) de una dintre maici, iar acestea pot fi luate de oricine vrea o amintire vie de la Arsenie Boca.pelerini spre mormantul lui Arsenie Boca (3)

Spre deosebire de alte locuri din tara unde se mai fac pelerinaje, la Prislop vanzarile depasesc orice asteptare. Se formeaza cozi la magazinele de obiecte bisericesti, la izvorul cu apa rece de munte din curtea manastirii, la pomelnice s.a.magazine bisericesti

Succesul inregistrat cu promovarea lui Arsenie Boca i-a determinat pe mai marii bisericii sa faca noi constructii si parcari, care vor fi finalizate curand. Brandul „Arsenie Boca“ aduce, cu siguranta, foarte multi bani, insa in detrimentul traitorilor din manastire si a curateniei specifice unui astfel de loc. Mizeria din afara gardurilor manastirii, de pe dealuri, veceurile neigienizate, bisnitarii si atmosfera de balci de la intrarea in lacasul de cult reprezinta insa o forma de profanare, care iti lasa, la plecare, o perceptie incerta asupra intregului loc.

Un comentariu

  1. mihaelmarius spune:

    https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/08/30/cuvinte-vii-hule-despre-reincarnare/
    Arsenie Boca – erezie, nu canonizare.
    Pictura de la Draganescu este vadit ecumenica – vezi https://888adevarul8despre8arsenieboca8.files.wordpress.com/2015/06/cincizecimea-eretica-a-lui-boca-ce-sustine-teoria-ramificatiilor.jpg sau http://roncea.ro/wp-content/uploads/2010/09/Botezul-Domnului-Fresca-a-Parintelui-Arsenie-Boca-la-Draganescu-719×1024.jpg sau https://saccsiv.wordpress.com/2015/06/05/foto-de-ce-l-a-pictat-parintele-arsenie-boca-pe-ereticul-ulfila-in-biserica-draganescu-sau-nu-era-eretic/  sau    https://bioeticaledotcom.files.wordpress.com/2013/10/boca_francisc-assisi.jpg?w=640.
    Lamurirea simbolurilor picturii este facuta aici https://888adevarul8despre8arsenieboca8.files.wordpress.com/2015/06/biserica-din-draganescu-un-rezumat-sugestiv-al-invataturilor-parintelui-arsenie-boca.pdf
    Afirmatia  “Erezia tuturor ereziilor ” ii este atribuita de cineva in brosura „Talantii Imparatiei” – pag. 221, ed. Credinta Stramoseasca 2009 (vezi combaterea tezei si contraexemple gasiti aici https://saccsiv.wordpress.com/2015/06/15/emblematic-bucurie-ecumenista-pe-contul-facebook-al-manastirii-prislop-la-aflarea-vestii-ca-papa-francisc-i-vrea-sfintele-pasti-la-data-fixa-pentru-ortodocsi-catolici-si-protestanti/#comment-275145). Marturii despre ecumenism gasiti de ex aici https://klaudiastan.wordpress.com/2010/10/04/cum-arata-saracia/#comment-1536 sau aici https://saccsiv.wordpress.com/2011/06/05/de-ce-parintele-arsenie-boca-l-a-pictat-pe-ereticul-francisc-printre-sfinti/#comment-254533
    La baza unora ca cele de mai sus sta (de exemplu) capitolul 108 – “Taina lui Ilie ?i Ioan” din cartea ”Cuvinte vii”, pagina 271-273. Predica se “intreaba” despre reincarnare si contine hule in loc de raspunsuri, pe care le-ar fi putut da pana si copiii de la gradinita.
    Desi folosita – prin citare pe sarite – pentru a argumenta ca boca combatea reincarnarea, predica din 14 decembrie 1949 este o hula de la un capat la altul. Singura “concluzie” este ca Iisus “se gandea la aceste taine ale Tatalui”- si asta atunci cand cobora muntele dupa Schinmbarea la Fatza…
    Mai grav, se mai si intreaba daca nu cumva de la aceste dileme Iisus s-a “transfigurat si transpus” – din nou?!.
    Daca mai aveti nelamuriri – cititi aici pe parintele Gheorghe Anitulesei in luna mai 2015 : https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/dreptul-canonic-ortodox/a-despre-ortodoxia-neindoielnica-a-credintei-celui-despre-care-se-trateaza/h-din-invataturile-pagane-scrise-ale-parintelui-arsenie-boca/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Bogdanesti-Sfintirea Paraclisului