Intaiul autovehicul Hyundai Motor Co. ix35 Fuel Cell a iesit de pe linia de asamblare a fabricii din Ulsan, Hyundai devenind astfel primul producator auto care demareaza productia de serie a modelelor cu zero emisii, alimentate cu hidrogen si destinate clientilor de flote.
Vehiculul ix35 Fuel Cell, avand la baza SUV-ul de clasa C Hyundai ix35, a parasit linia de asamblare a fabricii Hyundai Motor nr. 5, in timpul evenimentului de lansare la care au participat oficiali ai Hyundai si importante persoane publice locale.
“Cu ajutorul vehicului ix35 Fuel Cell, Hyundai stabileste o ruta noua catre viitorul emisiilor zero”, a declarat la eveniment Eok Jo Kim, vicepresedinte Hyundai Motor.“ix35 Fuel Cell este cel mai prietenos vehicul cu mediul inconjurator si totodata demonstreaza ca tehnologia pe baza de celule de hidrogen nu mai reprezinta o imposibilitate pentru condusul cotidian”.
Unitatea ix35 Fuel Cell, dezvaluita la ceremonie, este una dintre cele 17 unitati destinate clientilor de flote din Copenhaga, Danemarca si Skåne, Suedia. Municipalitatii din Copenhaga, ca raspuns la initiativa sa de a reduce complet emisiile de carbon pana in 2025, ii vor fi furnizate 15 vehicule ix35 Fuel Cell pentru utilizarea in regim de flote, conform unui acord publicat in septembrie 2012. Doua vehicule ix35 Fuel Cell vor ajunge la Skåne, Suedia.
“Linia de asamblare pentru vehiculele fuel cell puncteaza un reper important in istoria industriei auto nu doar in Coreea, ci si la nivel international”, a declarat in discursul sau, Mang Woo Park, primarul orasului Ulsan. “Prin infiintarea mai multor statii de alimentare cu hidrogen dedicate vehiculelor fuel cell, vom transforma Ulsanul intr-un punct de referinta pentru automobilele prietenoase cu mediul.”
Hyundai planifica sa construiasca 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell pana in 2015, pentru clientii de flote din sectoarele public si privat. Livrarea demareaza in Europa, unde U.E. a stabilit o harta privind dezvoltarea statiilor de alimentare cu hidrogen. Strategia producatorilor auto de top pentru Europa si S.U.A. este sa livreze vehicule fuel cell si sa fondeze statii de alimentare, pregatind astfel piata pentru productia in masa a vehiculelor electrice, pe baza de hidrogen.
Ulterior anului 2015, inregistrand costuri reduse de productie si beneficiind de o infrastructura mult mai bine dezvoltata, Hyundai va demara productia de autovehicule fuel cell pentru persoane fizice.
Fabricat in baza unei tehnologii brevetate, Hyundai ix35 Fuel Cell este alimentat cu hidrogen. Conducta pilei de combustie transforma hidrogenul in electricitate, care pune in functiune motorul vehicului. Singurul tip de emisie generat de ix35 Fuel Cell este apa. Hyundai ix35 Fuel Cell ofera dinamica si performante similare variantei pe benzina.
Pentru un plus de atractivitate, modelul ix35 pe baza de hidrogen a fost dotat cu o serie de elemente noi precum: grila radiator, bara protectie, proiectoare ceata, sistem de afisare si GPS de 7 inch. Modularizarea sistemului electric a permis ca motorul sa fie redus la dimensiunile celui pe benzina, astfel intretinerea devenind mai avantajoasa.
In ianuarie 2013, ix35 Fuel Cell a obtinut prestigiosul premiu FuturAuto la Salonul Auto de la Bruxelles, evidentiind inovatia tehnica.
ix35 Fuel Cell este cel mai important vehicul al gamei Hyundai Blue Drive – eticheta afisata de vehiculele ecologice Hyundai, inclusiv Sonata Hibrid, i20 Blue Drive si BlueOn, Hyundai i10 electric.
La nivel global, guvernele proclama legi privind reducerea emisiilor CO2 si a dependentei de combustibili fosili, iar solutiile “zero-emisii” precum Hyundai ix35 Fuel Cell sunt elemente ale acestei schimbari. ix35 Fuel Cell se aliniaza amendamentului din 2009 al statelor din grupul G8, care propune reducerea emisiilor de carbon cu 80% pana in anul 2050 si legislatiei statului California privind “emisiile zero”.
ix35 Fuel Cell poate fi alimentat cu hidrogen in doar cateva minute. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde, are o viteza maxima de 160 km/h, iar autonomia rezervorului este de 594 kilometri.
ix35 Fuel Cell reprezinta rezultatul celor 14 ani de cercetare, in valoare de sute de milioane de euro, desfasurata de catre inginerii centrului de Cercetare si Dezvoltare Hyundai din Mabuk, Coreea. In perioada de testare, modelul a inregistrat peste 2 milioane de mile rulate in conditii reale in Europa.