Dupa recunoasterea aprobarii unei închisori secrete a CIA în România, de catre fostul presedinte Ion Iliescu, multi formatori de opinie s-au repezit sa traga concluzia ca Rusia ar fi cea care ar sta în spatele acestor dezvaluiri, urmarind ca în actualul context al razboiului civil din Ucraina, sa puna în pericol parteneriatul României cu SUA. Ceea ce reprezinta o manipulare ieftina.
Pentru ca pe 9 decembrie 2014, a fost publicat un rezumat de 525 de pagini ale Raportului Comisia de control parlamentar a Serviciilor secrete americane. Cele 525 de pagini desecretizate, facînd parte din Raportul integral Programul ilegal al CIA de a utilize închisori secrete în care s-a practicat tortura si care contine de 6.700 de pagini secretizate. Raportul fiind o concluzia cercetarii, între 2009 si 2012, a 6,2 milioane de pagini, continînd marturii, documente si fotografii. Din rezumatul dat publicitatii au fost sterse numele tarilor care au gazduit închisori secrete ale CIA. În Raportul de 6.700 de pagini, ele exista si Washington Post, avînd o sursa din Comisia parlamentara, a mentionat si România pe lista tarilor care au gazduit astfel de închisori. Sugerînd ca si în cazul Poloniei, posibilitatea mituirii unor demnitari români de catre CIA.
Deja, o parte din parlamentarii democrati americani, sustinuti de societatea civila si de puternice institutii media, preseaza Casa Alba sa desecretizeze locatiile fostelor închisori secrete ale CIA, invocînd Freedom of Information Act (FOIA). E doar o chestiune de luni de zile, pîna vor fi date publicitatii, foarte probabil, lucruri de o gravitate mult mai mare legate de România, cu privire la închisorile CIA. ”Inclusiv detalii neplacute pentru autoritatile de la Bucuresti, referitor la asa-zisa rapire a jurnalistilor români în Irak, secretizate în România pentru 50 de ani.”
Pe 22 septembrie 2003, în evidentele centrului Eurocontrol de la Bretigny, figureaza un avion Boeing 737 înmatriculat N313P, suspectat ca fiind operat de CIA, avînd cinci pasageri la bord. Acesta a zburat mai întîi pe ruta : Szymany ( presupusa închisoare CIA din Polonia ) – Mihail Kogalniceanu si înapoi – Szymany. Tot în aceasi zi, aeronava a decolat de la Szymany, aterizînd pe aeroportul Bucuresti- Baneasa la o ora neprecizata. De la Baneasa, avionul a decolat spre Rabat ( Maroc ).
Pe 25 ianuarie 2004, acelasi Boeing 737, înmatriculat N313P cu cinci pasageri la bord, a decolat de la Kabul la orele 18.23, avînd în planul de zbor ca aeroport de destinatie Palma de Mallorca. Avionul a aterizat totusi pe aeroportul Bucuresti-Baneasa pentru alimentare, desi un Boeing 737 ( care poate lua la bord 118-189 pasageri dar acum avea doar cinci ), poate acoperi distanta Kabul-Palma de Mallorca fara escala de alimentare.
Pe 26 ianuarie 2004 o aeronava Gulfstream IV, înmatriculata N85VM, prinsa si ea de Dick Marty în circuitul transportului de detinuti ai CIA, a aterizat pe aeroportul Mihail Kogalniceanu la orele 23:14, de unde, la scurt timp, a decolat spre aeroportul Bucuresti-Baneasa. De la Baneasa, avionul a decolat pe 27 ianuarie 2004, cu destinatia Barcelona.
Prima constatare este aceea ca avioanele depistate de Comisia europeana de ancheta condusa de Dick Marty, ca fiind utilizate de CIA pentru a transporta detinutii catre închisorile lor secrete, aterizau frecvent pe aeroportul Bucuresti-Baneasa si uneori pe aeroportul Mihail Kogalniceanu. Si ca pe Baneasa era refacuta capacitatea de zbor a aeronavei de catre o firma de handling licentiata de Autoritatea Aeronautica Civila Româna. Handlingul pentru aeronavele civile obisnuite consta în alimentarea aeronavei cu combustibil, lichide speciale de aviatie, aer comprimat pentru instalatia de frînare, cu apa menajera si vidanjarea instalatiilor sanitare, eventual încarcarea/descarcarea marii/pasagerilor cu utilaje standard, etc. Pe timp de iarna, înainte de decolare, firma de handling executa si degivrarea aeronavei. Pentru a putea decola de pe Baneasa, echipajul trebuia sa plateasca taxele de aeroport ( aterizare/iluminare ), sa depuna un nou plan de zbor la Briefing-ul aeroportului, îndrumat de agentul de handling. Conform normelor de aplicare a Codului Vamal si a Regulamentului comun de efectuare al controlului vamal de catre Vama si Politia de Frontiera, tot în atributiunile companiei de handling intra si aducerea reprezentantilor vamii si Politiei de Frontira la avion, în vederea efectuarea controlului de catre echipa mixta Politie de Frontiera- Vama.
Asadar, prin specificul activitatii lor, agentii companiei de handling au acces în aeronava si intra în contact cu echipajul si pasagerii/marfa din aeronava. Numai ca atunci cînd e vorba de un zbor senzitiv, precum cel care are la bord ofiteri operativi ai CIA aflati în misiune, compania de handling trebuie sa fie una agreata de MApN si de serviciile de informatii românesti, de regula aceasi care s-a ocupat în trecut si de transporturile speciale cu arme, ale statului român, legale sau de contrabanda.
http://news.russiatoday.ro/documente-ion-iliescu-minte-din-nou-a-fost-informat-despre-toate-zborurile-cia-cu-detinuti-pentru-inchisoarea-secreta-din-romania/
Platforma militara a aeroportului Bucuresti-Otopeni a fost special destinata pentru încarcarea armelor în avioane cargo, în acest scop ea fiind declarata punct vamal fara vamesi, prin HG-711/5.09.1995. Ca o coincidenta, handlingul pentru avioanele care au încarcat arme de la platforma militara de la Otopeni, n-a fost încredintat de MApN unei firme de handling, din cele existente pe aeroportul Otopeni, ci uneia cu baza pe aeroportul Baneasa. Si pentru toate avioanele a caror handling a fost efectuat de respectiva companie de la Baneasa, a existat un acord de survol si aterizare si un numar de programare militar, tipic zborurilor speciale, emise de MApN pentru platforma militara de la aeroportul Bucuresti-Otopeni.
Cei care au citit cartea fostului comandant adjunct al aeroportului Otopeni, Valentin Vasilescu ( http://edituraobiectiv.ro/cuprins/c67.html ) au putut constata ca zborurile avioanelor CIA, se desfasurau în România, dupa o schema aplicata în perioada 1995-1999 de catre autoritatile românesti în cazul traficului cu arme, aprobarile de survol si aterizare fiind date de presedintele României.
http://news.russiatoday.ro/documente-ion-iliescu-minte-din-nou-a-fost-informat-despre-toate-zborurile-cia-cu-detinuti-pentru-inchisoarea-secreta-din-romania/
Trafic de arme, despre care vehementii formatori de opinie care acum acuza Rusia ca s-ar afla în spatele dezvaluirilor legate de închisorile CIA, dar si presedintele Parlamentului European care a fost informat, n-au suflat o vorba.
https://ohanesian.wordpress.com/2012/09/06/rechizitoriul-lui-valentin-vasilescu-la-uniunea-europeana/
Tot în caretea mai sus mentionata apare si un fapt cel putin bizar. În 2002, printre bazele aeriene dezafectate, sub pretextul ca aceasta ar fi fost o conditie a aderarii României la NATO, a fost si una din apropierea Capitalei, aflata într-o zona izolata si slab populata. Ca o curiozitate, parcurgerea distantei pe sosea, de la Bucuresti la acesta fosta baza aeriana si retur, corespunde timpului necesar refacerii capacitatii de zbor al unui avion mediu curier de tip Boeing 737. Si mai bizar este ca terenul bazei aeriene, cu o suprafata de cîteva sute de hectare, 13 cladiri, doua hangare, platforma, cai de rulare si pista betonata, au fost transferate de la MApN la Ministerului Justitiei. Mai exact Directiei Generale a Penitenciarelor, prin HG 611/2003. Fara ca fosta baza aeriana sa fi intrat vreodata în circuitul penitenciarelor din România.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_penitenciarelor_din_Rom%C3%A2nia
Seria coincidentelor nu se opreste aici. Cine credeti ca s-a ocupat o buna bucata de timp de administrarea acestei foste baze aeriene, dupa ce ea a intrat în proprietatea Directiei Generale a Penitenciarelor ? Cumva patronul firmei de handling de la Baneasa, cea amintita mai sus ?
Ca o concluzie, timp de 25 de ani, România a fost condusa de politicieni pentru care valorile democratiei, în numele carora a fost împuscat Ceausescu, au fost înlocuite cu o coruptie generalizata. În jurul acestora s-au strîns ciorchine o armata de trepadusi dornici de îmbogatire pe orice cai, capabili sa retrocedeze ilegal avutia nationala, sa faca trafic de arme, tigari, alcool si fiinte umane, sa participe la operatiunile acoperite ala CIA, calcînd cu maxima nesimtire pe cadavre. Prin subordonarea serviciilor de informatii si a Justitiei de catre politic, toti acesti trepadusi fara nicio valoare, au beneficiat de o protectie perpetua care a condus la rasturnare a ierarhiei valorilor cu capul în jos în societatea româneasca.
Adevarata problema a asa-zisilor formatori de opinie mai sus amintiti, aflati pe statul de plata al mogulilor de presa afiliati politic, nu este existenta închisorilor CIA, ci faptul ca de opt luni de zile, Justitia, sustinuta de ofiteri patrioti din SRI a dezertat, pornind în forta o adevarata lupta pentru asanarea clasei politice si a întregii societati românesti. SURSA ARTICOL: http://news.russiatoday.ro/