Curs pentru perfectionarea resursei umane din domeniul educatiei speciale



Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau organizeaza, pentru al doilea an consecutiv, programul de formare continua „Eficientizarea procesului de recuperare a copiilor cu CES, prin perfectionarea resursei umane în domeniul educatiei speciale”, destinat personalului didactic din învatamântul de masa si învatamântul special, învatatorilor integratori, profesorilor psihopedagogi/educatorilor din învatamântul special, profesorilor itineranti/sprijin si consilierilor psihopedagogi.Curs CES (1)

Cursul este avizat de Ministerul Educatiei si a debutat joi, 25 februarie a.c., ora 13:00, la Centrul Scolar de Educatie Incluziva Nr. 1 Bacau., unde au fost prezente peste 70 de cadre didactice. Educatia speciala are în vedere un anumit tip de educatie adaptata si destinata copiilor, care nu reusesc sa atinga în cadrul învatamântului obisnuit nivele educative si sociale corespunzatoare vârstei. „Problematica educatiei copiilor cu CES a devenit în ultimii ani o preocupare aparte în rândul cadrelor didactice, care lucreaza cu acestia.Aparitia conceptelor de educatie incluziva si scoala incluziva a determinat modificari fundamentale în perceptia actului educativ. De aceea, suntem preocupati de perfectionarea resursei umane în domeniul educatiei speciale”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul CCD Bacau.Curs CES (2)
Pe parcursul celor 40 de ore de teorie si aplicatii, formatorii, prof. Camelia Braga, prof. Dumitru Ficuta si prof. Iuliana Stamate, vor aborda urmatoarele teme: proiectarea si organizarea activitatilor specifice, realizarea si aplicarea/ administrarea instrumentelor/ probelor de evaluare, asigurarea calitatii procesului de predare/învatare/evaluare la copiii cu CES si integrarea acestora în scoala publica.
În urma parcurgerii programului, cadrele didactice vor dobândi competente precum: însusirea si exersarea practicilor de predare, învatare, evaluare a copiilor cu CES, respectarea legislatiei specifice în vigoare, corelata cu îndeplinirea exigentelor europene, privind evaluarea copiilor cu CES, dar si evidentierea, interpretarea si valorificarea evolutiei performantelor elevilor.
Analizând particularitatile specifice procesului de învatare a copiilor cu diferite tipuri de deficiente, se ajunge la concluzia ca una dintre calitatile esentiale ale curriculum–ului scolar, vizeaza un grad cât mai mare de flexibilitate, astfel încât sa permita fiecarui copil sa avanseze în ritmul sau si sa fie tratat, în functie de capacitatile lui de învatare.

Impartaseste

administrator a etichetat acest articol cu: , , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *