Florin Popescu, zis „Aghiuta“, a gasit calea sa castige in ultimii ani peste 2 mii de euro, lunar, din activitati fictive, platite din bani publici. Bucurandu-se de prietenii in Primaria Bacau, Consiliul Judetean dar si in PNL, „Aghiuta“ a castigat, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, pe firma G&P News&Advertising, 900 de mii de lei (aproximativ 200 de mii de euro), în cea mai mare parte, bani publici, din 2010, pana in prezent.
Binenteles, in „activitatea“ sa a fost sprijinit de fosti colegi de presa, ajunsi purtatori de cuvant sau experti PR. Numai in perioada 2011-2014 firma lui Popescu, care are sediul in apartamentul in care locuieste, pe strada Letea, a primit de la Primaria Bacau 263 de mii de lei, pentru serviciul de monitorizare media.
Asta, in conditiile in care Primaria Bacau reusea pana atunci sa faca aceasta activitate fara nicio problema, cu ajutorul purtatorului de cuvant Ionut Tomescu si a cabinetului primarului. Mai mult,în 2014, dupa ce mai multi angajati ai Primariei au fost inculpati in dosare penale, in frunte cu primarul Romeo Stavarache, aceeasi institutie sisteaza alocarea de bani pentru monitorizarea presei.
In acest caz, se ridica cateva intrebari, ale caror raspunsuri ar putea atrage raspunderea penala a celor implicati. Asteptam sa vedem intreaga motivatie pentru delegarea serviciului de monitorizare a presei, cine a stabilit cuantumul veniturilor pentru Florin Popescu si Gabi Mihai (celalalt angajat al firmei G&P News&Advertising), si daca grila a fost pusa din burta, ce procedura de atribuire a contractului a fost aleasa, ce alte oferte au mai existat (nu au mai existat).
In fapt, intrega presa din Bacau este culpabila si complice pentru faptul ca in toti acesti ani nu a facut demersuri pentru a afla daca intreaga schema pusa la punct de reteaua de fosti jurnalisti este legala. Se spune ca exista o solidaritate de bransa, dar aceasta nu trebuie sa fie una in afara legii.
G&P News&Advertising a devenit capusa si pe langa Consiliul Judetean Bacau
Cum baietii destepti nu puteau ramane in afara banilor publici, iar aparatura cumparata deja din banii Primariei trebuia folosita, Popescu&prietenii s-au lipit, prin relatiile vechi, influente, de Consiliul Judetean inca din 2011.
Institutia condusa de Dragos Benea le-a facut un „venit“ de doar 2500 de lei, lunar, baietilor de la G&P News &Advertising, contract care este si acum in vigoare. Si aici se ridica intrebarea care o fi fost motivatia pentru care Consiliul Judetean Bacau nu a mai facut fata volumului de activitati, iar oamenii din institutie, din care unii au si doctoratul, au lasat monitorizarea presei pe mana lui Popescu, care are ultima scoala absolvita liceul, dar are penita ascutita in calomnii si pamflete.
Cum a ajuns „mogul de presa“ Aghiuta. Popescu a cumparat Ziarul de Bacau de la inculpatul Cenusa, proaspat iesit din arest preventiv
Pentru Florin Popescu si G&P News &Advertising anul 2014 a fost unul foarte bun. Numai pe firma a incasat 2,5 miliarde de lei vechi (aproximativ 60 de mii de euro). Necazul a venit odata cu arestarea preventiva a lui Romeo Stavarache, a verisorului acestuia Liviu Cenusa si a lui Liviu Goian. Totusi, pe 1 octombrie, Aghiuta anunta preluarea „Ziarului de Bacau“, asta dupa ce cu putine zile in urma verisorul edilului Bacaului a fost eliberat din celula.
Din banii publici care-i primesc, Popescu si Mihai isi platesc salarii grase si mai au loc si de profit. Numai in 2015, profitul a fost de peste 1,1 miliarde de lei vechi. Frumoasa afacere.
Ministerul Finantelor: G&P News &Advertising a avut incasari de 899 395 de lei
2015: cifra de afaceri: 211534, profit: 114271
2014: cifra de afaceri: 258580, profit: 65282
2013: cifra de afaceri: 197982, profit: 35842
2012: cifra de afaceri: 105330, profit: 105330
2011: cifra de afaceri: 89 456, profit: 2366
2010: cifra de afaceri: 42513, profit: 575
Finantari grase, pe fonduri europene, prin Vlanda Company a senatorului Tapu Eugen Nazare. Popescu si-a facut „Rost“ de alti bani
Senatorul nemtean Tapu Eugen Nazare, fost coleg de facultate cu Romeo Stavarache, a prins mai multe finantari pe POSDRU cu firma sa care era axata pe instalatii si constructii. Liberalul de la Neamt, cu ajutorul relatiilor sus puse a inceput sa furnizeze formare profesionala. A castigat doua proiecte, in valoare de 3 milioane de euro fiecare, Phoenix si Rost (“PREOCUPARE – Programe integrate pentru o sansa de ocupare”).
Mai multe anchete pe aceasta tema au fost facute de 7est.ro, scrise de jurnalistul Cristi Zavastin. In articole se arata reteaua prin care s-au scurs mai multe milioane de euro, prin cursuri facute fictiv. Din aceasta ecuatie nu puteau lipsi prietenii lui Florin Popescu (G&P News &Advertising), Ionut Tomescu, la acea vreme purtator de cuvant al Primariei Bacau si Nicoleta Bichescu, fost director al Ziarului de Bacau, angajata ca expert PR la firma senatorului nemtean.
Alocarea banilor catre cei trei s-a facut pe acelasi principiu, de prietenie. Nicoleta Bichescu a participat la lansarea etapelor din proiect, iar cateva poze se gasesc si pe Facebook, iar Popescu, prin aghiuta.com a asigurat publicitatea, atat de necesara, pentru proiectele europene.
Nicoleta Bichescu. Cum a ajuns un fost jurnalist de investigatie PR-ul infractorilor si inculpatilor si sugativa din bani publici?
Nicoleta Bichescu a fost unul dintre cei mai apreciati jurnalisti din Bacau, director de ziar, jurnalist influent si corespondent in presa centrala. In 2007 a pus punct activitatii de la ziar si s-a reorientat. Spre banul public!
Un timp a scris articole care l-au suparat pe Costel Casuneanu, iar de prin 2008 pana prin 2010 a devenit PR la Pa&Co International, compania infractorului Casuneanu, condamnat deja la 4 ani de inchisoare, cu suspendare si inculpat in dosarul Stavarache, pentru dare de mita. Potrivit unor surse, Casuneanu i-ar fi platit, lunar, aproximativ 10 mii de lei pentru activitatea de PR.
Nu stim cum a promovat Nicoleta Bichescu interesele firmei lui Casuneanu si daca banii au fost dati legal, dar stim de interventiile facute, spre exemplu, la publicarea unui articol despre „Cei 17 profesori judecati penal pentru falsificarea situatiei scolare a lui Costelus Casuneanu, fiul regelui asfaltului“. Nicoleta Bichescu a facut eforturi pentru blocarea unor investigatii in care era implicat Costel Casuneanu si fostul director al Colegiului Economic din Bacau, Ovidiu Relu Cojocaru.
In afara ziarelor centrale si a site-ului www.ziaruldegarda.ro, niciun ziar din Bacau nu a scris ceva.
Nicoleta Bichescu nu a pierdut niciun prilej sa se prinda de bani publici romanesti si din fonduri europene. A primit bani de la Consiliul Judetean Bacau, pentru mai multe proiecte de promovare a judetului, dar si de la Primaria Bacau iar in 2012 a fost prinsa si platita in campania electorala a lui Romeo Stavarache. Fosta jurnalista, cu relatii in toata Romania, realizeaza sume frumoase si pe firma Coloniale, la care este singurul angajat. Asupra increngaturilor in care este implicata, vom reveni intr-un articol separat.
Ce au in comun prietenii Popescu, Tomescu si Bichescu?
Iubirea de bani publici. Acesta este raspunsul care-l stie orice jurnalist care mai activeaza in Bacau. Cei trei au avut un rol important la finalul administratiei Sechelariu, au scris articole si investigatii, unele de rezonanta, dar dupa debarcarea lui Sechelariu au dat-o la pace cu administratia condusa de Romeo Stavarache.
Ionut Tomescu a devenit purtator de cuvant si pivot central pentru alocarea sumelor catre presa si organizarea de evenimente, gen spectacole si festivaluri. Dupa 2007, Nicoleta Bichescu s-a prins de banii unor oameni de afaceri, iar Popescu, dupa ce a condus o firma de publicitate, pe care a bagat-o in faliment, s-a dedicat total administratiei liberale din Bacau. Dupa 2010, cei trei nu au mai avut nicio teama in a pune mana pe bani publici si s-au regasit in diferite proiecte, impreuna, prieteni si fosti colegi ai Ziarului de Bacau.
Vom reveni cu amanunte picante, cu motivatia alocarii fondurilor si modul in care s-au scurs sume impresionante de bani catre cei trei fosti colegi, care au ales sa faca aceleasi lucruri pe care odata le criticau la politicieni si clientela acestora.
Abjecta creatura, bicheazda… iar ca jurnalist, zero barat, nu stie limba romana.