Cum sunt salvati pilotii rusi daca sunt doborîti de ISIS ?

http://img2.bakusai.com/

http://img2.bakusai.com/

Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni. 

Avioanele rusesti care bombardeaza în Siria sunt echipate cu scaunul de catapultare Zvezda K-36DM care functioneaza în gama de viteze : 0 – 1.400 km/h si altitudini 0 – 25 .000 m, chiar si cînd avionul nu s-a desprins de sol sau zboara pe spate.

http://i.imgur.com/

http://i.imgur.com/

Atunci cînd pilotul comanda catapultarea, el trage cu ambele mîini de manetetele rosii, aflate la baza scaunului de catapultare, declansînd un mecanism automat. Acest mecanism comanda mai întîi cartusele pirotehnice care arunca cupola cabinei la o distanta de cîteva zeci de metri, dupa care cupola e luata de fileurile de aer. Totodata, picioare si coatele pilotului sunt strînse pe lînga corp de niste limitatoare.

http://www.arms-expo.ru/

http://www.arms-expo.ru/

Abia apoi automatul porneste motorul racheta al scaunului de catapultare care scoate pilotul din avion, culisînd pe doua sine verticale, montate în cabina. Completul de supravietuire se afla într-un compartiment al scaunului de catapultare al pilotului.

http://www.ejectionsite.com/

http://www.ejectionsite.com/

În cîteva fractiuni de secunda, pilotul ajunge cu scaun cu tot la 50-100 m de avion, moment în care automatul scaunului de catapultare scoate parasuta de stabilizare a scaunului pe traiectorie. Scaunul dispune de butelii de oxigen pentru pilot în cazul catapultarii la mare înaltime. Automatul scaunului are un dispozitiv barometric care întîrzie deschiderea parasutei de salvare, daca catapultarea s-a efectuat la mare înaltime, unde temperaturile sunt între – 20 si -50 de grade Celsius. Apoi parasuta de stabilizare este largata, tot automat, moment în care are loc separarea pilotului de scaunul de catapultare. Pilotul pleaca cu parasuta de salvare si cu completul de supravietuire. Completul de supravietuire fiind legat cu un snur si o clema metalica de echipamentul pilotului.

În completul de supravietuire exista o barca gonflabila cu o butelie continînd aer comprimat pentru eventualitatea ca pilotul cade în apa. Mai exista un tub cu substanta fluorescent care se împrastie în apa si care este vizibila de sus, de la mare distanta. Tot în complet exista un pistol de semnalizare cu rachete necesare pe timp de noapte. Completul mai contine un mic pachet de hrana, o sticla de apa, o trusa de prim ajutor, o lanterna si alte obiecte utile.

http://www.enteresan.com/

http://www.enteresan.com/

Pilotii mai dispun de o vesta antiglont si un pistol mitraliera cu pat rabatabil cu doua încarcatoare. Cea mai importanta este statia radio portabila prin care pilotul comunica, via satelit, coordonatele sale, echipei de cautare-salvare . Tot prin semnalul emis de aceasta statie, avioanele de cercetare cu echipaj Il-20 M1 si cele fara pilot localizeaza pilotul doborît, zburînd deasupra sa si urmarind atent situatiala sol. Atentionîndu-l  pe pilot cu privire la apropierea rebelilor islamisti.

http://static5.businessinsider.com/

http://static5.businessinsider.com/

La baza aeriana ruseasca Hmeymim din Siria doua echipaje Spetsnaz, îmbarcate  elicoptere Mi-8AMTSh sunt pregatite 24/24 de ore sa execute misiuni de cautare-salvare, a echipajelor bombardierelor rusesti doborîte. Elicopterele Mi-8 sunt însotite de doua elicoptere de atac Mi-24 care curata în prealabil terenul de aterizare de rebeli islamisti.

3 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com