CCD Bacau va deveni centru de informare pentru Regiunea Nord Est

Academia Nationala de Informatii “Mihai Viteazul” în parteneriat cu Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului (M.E.C.T.S.), a organizat de curând conferinta de lansare a proiectului strategic „Dezvoltarea competentelor manageriale ale personalului didactic cu functii de conducere, îndrumare si control din sistemul preuniversitar, în societatea cunoasterii – OSCINT 2009”.În cadrul acestuia Ministerul Educatiei a nominalizat C.C.D. Bacau sa devina „Centru de formare pentru Regiunea Nord-Est”.

 

Proiectul strategic „Dezvoltarea competentelor manageriale ale personalului didactic cu functii de conducere, indrumare si control din sistemul preuniversitar, în societatea cunoasterii – OSCINT 2009 a fost elaborat pentru a raspunde prioritatilor programului operational sectorial dezvoltarea resurselor umane si obiectivului adiacent, de crestere a competitivitatii si dezvoltare a capitalului uman, prin conectarea educatiei si învatarii cu piata muncii.

 

Proiectul se înscrie în Axa prioritara de interventie 1 din POSDRU, „Educatia si formarea profesionala în sprijinul cresterii  economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere”, respectiv în Domeniul major de interventie 1.1 „Acces la educatie si formare profesionala initiala  de calitate.Grupul tinta vizeaza cu precadere personalul cu functii de conducere, monitorizare, evaluare si control din inspectoratele scolare, structurile centrale si locale ale M.E.C.T.S., sau aflate în coordonarea/subordonarea acestora, implicat în acte decizionale de interes pentru sistemul de învatamânt preuniversitar, precum directorii si membrii consiliilor de administratie ale unitatilor de învatamânt preuniversitar.

 

„Nominalizarea Ministerului Educatiei în acest proiect ne onoreaza, dar ne si obliga foarte mult, deoarece, în premiera, va trebui sa oferim servicii de formare continua pentru managerii educationali din Regiunea Nord – Est.”, a spus Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

 

 

Obiectivul general al proiectului este cresterea performantei manageriale a personalului didactic cu functii de conducere, îndrumare si control din cadrul M.E.C.T.S. si din institutiile subordonate/coordonate, în vederea îmbunatatirii procesului decizional în sistemul de învatamânt preuniversitar, în contextul descentralizarii administrative si al dezvoltarii societatii cunoasterii. Societatea cunoasterii asigura o diseminare fara precedent a cunoasterii catre toti membrii acesteia, prin noile tehnologii ale informatiei, urmareste extindrerea si aprofundarea cunoasterii stiintifice si a adevarului despre existenta, fiind singurul mod care poate sa asigure o dezvoltare sustenabila. Dintre obiectivele specifice amintim: elaborarea/revizuirea si armonizarea în contextul UE a noua standarde ocupationale, aferente grupului tinta, pentru introducerea de noi competente, impuse de emergenta societatii cunoasterii, dezvoltarea si certificarea unui modul de formare a personalului din grupul tinta, corespunzator noilor competente, proiectarea si operationalizarea Retelei de Formare Nationala OSCINT, cu un Centru National de Resurse, certificat si sapte centre regionale, integrând astfel resursele centrale si locale existente, furnizarea de module de formare în centrul national si în centrele regionale, pentru minimum 1200 persoane din grupul tinta eligibil si diseminarea metodelor si instrumentelor moderne pentru cautarea, identificarea, selectarea, interpretarea si analiza datelor relevante din surse deschise, pentru cresterea performantei managementului educational, în societatea cunoasterii.

 

De asemenea proiectul îsi propune promovarea „Strategiei Europa 2020”, care prevede urmatoarele coordonate: cresterea inteligenta – dezvoltarea unei economii bazate pe cunoastere si inovare, cresterea durabila – promovarea unei economii mai eficiente din punctul de vedere al utilizarii resurselor, mai ecologice si mai conpetitive si cresterea favorabila incluziunii – promovarea unei economii cu o rata ridicata a ocuparii fortei de munca, în masura sa asigure coeziunea economica, sociala si teritoriala, care se sustin reciproc. Astfel Programul de formare OSCINT pentru management educational preuniversitar, vizeaza realizarea premiselor manageriale pentru dezvoltarea sistemului de învatamânt în spiritul prezervarii identitatii si traditiei, dar si al promovarii reformei prin inovare si pregatire continua în societatea cunoasterii, precum si dobândirea unor competente manageriale pentru exercitarea performanta a unei activitati profesionalizate, colaborative, competitive si creative.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com