Aditionalul 10, articolul prin care municipiul Bacau se leaga de SOMA pana in 2025: despagubiri compensatorii pentru amortizarea investitiilor, fara interventia instantei



Scandalul iscat in jurul actului aditional nr 10, prin care Municipiul Bacau urma sa creasca suma alocata anual firmei SOMA, de la 14 la 21,2 milioane de lei are la baza si alte prevederi, care vin in contradictie cu alte hotarari ale municipalitatii sau care sunt in defavoarea intereselor autoritatii locale.
În octombrie 2018, Consiliul Local Bacau a aprobat procedura prin ADIS sa organizeze licitatie pentru Bacau si alte 22 de comune, pentru desemnarea operatorului de salubritate. Procedura urmeaza sa se incheie in 2020. Asociatia pentru Dezvoltare Intercomunitara pentru Salubritate pune la bataie 151 de milioane pentru 8 ani, adica castigatorul licitatiei, care va asigura salubrizarea in municipiul Bacau si alte 22 de comune, va putea primi maxim 18,87 milioane de lei.

Procedura ADIS este practic contracarata de prevederile actului aditional nr 10, la contractul cu operatorul SOMA. Odata cu acceptatrea acestui act aditional in actuala forma, va deveni imposibil de reziliat contractul, date fiind compensatiile financiare.
Motivat ca in Bacau nu se va mai ridica gunoiul, s-a exercitat o anume presiune asupra consilierilor locali pentru acceptarea cresterii cu peste 50% a valorii achitate catre SOMA, de la 14, la 21, 2 milioane de lei.
Practic, SOMA, care participa si la licitatia ADIS, ar castiga doar de pe municipiul Bacau mai mult cu 2,4 milioane decat daca ar castiga licitatia ADIS, unde ar trebui sa asigure salubrizarea pentru municipiul Bacau si alte 22 de comune.
Banii si investitiile operatorului sunt securizati si amortizati direct, de articolul 52, care prevede achitarea investitiilor in avans, fara interventia vreunei instante.

”Art 52. În cazul încetarii contractului 26785, din 1.08.2005, de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a Municipiului Bacau, inainte de 1.08.2025, din alte motive decat cazurile definite ca forta majora, concedentul va achita neconditionat concesionarului fara interventia vreunei instante judecatoresti, o suma compensatorie pentru activitatile desfasurate pentru conformarea prevederilor contractuale la noile prevederi legale in vigoare (OUG 74/2018, legea 21/2011, HG 196/2005 si respectarea prevederilor art 21 a precedentului act aditional).
Acesta suma compensatorie constituita din valoarea ramasa neamortizata la intreruperea contractului privind investitiile in autospeciale de colectare si module supraterane, din valoarea sacilor distribuiti utilizatorilor ramasi neutilizati la data incetarea Contractului si din valorile alocate campaniei de constientizare la momentul incetarii Contractului, care desi alocate, nu mai pot produce beneficii concesionarului, va fi stabilita in urma unui raport de evaluare tehnico-economica.
Concesionarul va factura concedentului suma compensatorie, intr-o singura transa, in primele zile de la incetarea contractului, factura indicand elementele de identificare ale bunurilor care urmeaza sa treaca in proprietatea concedentului drept bunuri de preluare”.

Impartaseste

administrator a etichetat acest articol cu: , , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *