2 milioane de euro aruncate in pavele/ Primaria Bacau distruge trotuarele noi



Pe 100.000 de metri patrati de trotuare, situate în aproape toate zonele orasului, vor fi montate pavele de trafic greu. Asta în ciuda faptului ca pe  mare parte din vechile alei pietonale asfaltul nu prezenta urme de uzura. Proiectul, finantat cu bani de la bugetul local, scoate din visteria municipiului peste doua milioane de euro, bani ce vor intra în contul firmei Symetrica din Suceava, societate care si-a adjudecat licitatia, dar si în cel al firmelor subcontractante.

Daca initial firma Symetrica a fost anuntata de Primaria Bacau drept câstigatoarea unei licitatii pentru modernizarea a 12.600 de metri patrati, pe strazile 9 Mai si Mihai Viteazu, în calcule intrând si refacerea trutuarelor de pe strada Ana Ipatescu, ulterior societatea si-a adjudecat si refacerea a înca 87.000 de metri patrati.

„Nu este contractul chiar asa de mare cât s-a anuntat initial. Nu mai stiu exact cantitatea. La lucrari ne ajuta si alti colaboratori care ne aduc balast, nisip si forta de munca. Noi venim doar cu pavelele si specialistii pavatori“, a spus Sebastian Bobu, director executiv în cadrul Symetrica Suceava.

Pavele versus asfalt
De cealalta parte, Primaria Bacau promite ca pâna la sfârsitul anului suprafata de trotuare modernizate se va dubla. „Pe aceste trotuare se vor monta pavele de trafic rezistent si se va face  modernizarea lor. Intentia Executivului Primariei este ca în acest an sa se modernizeze circa 200.000 de metri patrati de trotuare“, a precizat într-un comunicat de presa Ionut Tomescu, purtatorul de cuvânt al Primariei Bacau.  Investitia administratiei locale nu este însa vazuta cu ochi buni de toti locuitorii orasului. Oamenii sunt convinsi ca proiectul nu face altceva decât sa „arunce banii municipiului pe fereastra“ si ca aceste pavele vor avea în timp o soarta si mai rea decât clasicul asflat.

„Abia au reparat trotuarul acesta în urma cu doua luni, când au schimbat tevile. Atunci au cheltuit bani. Acum pun pavele, au distrus trotuarul si cheltuie alti bani. Macar asflatul putea fi peticit usor, dar când vor începe sa se strice pavelele nu stiu cine se va obosi sa le mai înlocuiasca“, a spus Cristian Georgescu, un bacauan care locuieste în zona centrala a orasului.

Nici constructorii nu vad cu ochi buni investitia municipalitatii. Ei cred ca înainte de începerea unei lucrari de o anvergura atât de mare trebuiau facute o serie de teste asupra duritatii materialelor pentru a se justifica schimarea asfaltului cu pavele. „Este greu de facut o comparatie între asfalt si pavele fara a avea parametrii de durabilitate ale ambelor materiale. Calitatea pavelelor depinde de procesul tehnologic si acesta este în strânsa legatura cu pretul“, a explicat Ionel Condurat, administratorul unei firme de constructii din Bacau. Sunt însa si constructori care vad în modernizarea trotuarelor o parte pozitiva.

„Pavelele se pot schimba mai usor“
„Cei de la Symetrica au venit cu preturi mici. Ca rezistenta nu ma pot pronunta. Trebuie facute masuratori. Pe de alta parte, ma bucur ca este o firma din România care a câstigat aceste lucrari“, a declarat Mihai Tulbure, directorul Patronatului Constructorilor din Bacau.

O alta bila alba pe care constructorii o aduc montarii pavelelor este legata de lucrarile edilitare care se fac într-un oras. „Daca ai o lucrare de interventie asupra diferitelor retele din zona pe un trotuar cu pavele, aceasta se face mult mai usor. Ele pot fi îndeparate si puse la loc fara a fi afectate. Lucru imposibil de realizat în cazul asfaltului“, a mai spus Ionel Condurat.

Trotuare care vor fi reabilitate
Zonele vizate sunt: zona Republicii, de la Podul Narcisa pâna la intersectia cu strada H. Coanda; zona Orizont, de la Podul Narcisa pâna la Tic-Tac; zona Tic-Tac spre 9 Mai pâna la Biserica „Precista“; zona Unirii, de la statuia lui Stefan cel Mare pâna la Autogara; strazile V. Alecsandri, I.S. Sturdza, Oituz, Bogdan Voievod, toate pe ambele sensuri. „În caietul de sarcini s-au cerut cantitati foarte mari de pavele si putini sunt cei care au capacitatea de a asigura atâta cantitate peste noapte. Eu am pierdut licitatia, deoarece, în opinia Primariei nu am respectat toate conditiile de eligibilitate“, a mai spus Ionel Condurat.

 

 

Impartaseste

Mircea Merticariu a etichetat acest articol cu: , , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *