Update:
Astazi, consilierii locali bacauni au decis sa voteze impotriva cresterii pretului la transportul in comun. Deocamdata, pretul biletului si al abonamentelor la autobus ramane neschimbat. Din cei 21 de consilieri aflati in sala, 18 au votat impotriva, doua voturi au fost nule, iar consilierul democrat liberal Constantin Draganuta a votat pentru aprobarea noilor tarife.
“Firma poate sa bage in fiecare luna proiect pentru majorarea tarifelor. Acestea vor ramane pe loc, cat vor vrea consilierii locali”, a spus secretarul Ovidiu Popovici.
Dumitru Sechelariu, patronul SC Transport Public, a afirmat in nenumarate randuri ca societatea pe care o conduce functioneaza in pierdere. In aceste conditii ramane inexplicabila dorinta conducerii SC Transport Public de a fi unicul operator de transport public de personae in municipiul Bacau. Daca litigiile dintre SC Transport Public SA si Primaria Bacau se vor finaliza, se vehiculeaza inclusive varianta ca primaria sa cumpere societatea de transport persoane.
29 martie-Bacauanii vor trebui sa scoata mai multi bani din buzunare pentru transportul in comun. Societatea SC Transport Public SA, detinuta de omul de afaceri Dumitru Sechelariu, a cerut primariei sa-i aprobe cresterea tarifelor la transportul in comun. Potrivit proiectului de hotarare initiat de viceprimarul Roxana Mironescu (pentru a nu-si afecta imaginea, Romeo Stavarache a evitat acest lucru), biletul de autobuz va costa 2 lei, iar biletul cu doua calatorii, 3,9 lei. Bacauanii care vor abonament vor plati pentru un traseu, 60 de lei (cu 7 lei mai mult) si 85 de lei pentru doua trasee (cu 10 lei mai mult). Abonamentul general va costa 135 de lei, cu 30 de lei mai mult ca inainte. In acelasi timp, abonamntul pentru 1 traseu, pentru sapte zile va costa 19 lei, iar biletul de suprataxa va creste de la 15 lei, la 30 de lei.
Motorina si TVA-ul…
Reprezentantii SC transport Public si-au motivat solicitarea de crestere a tarifelor prin cresterea pretului la motorina, cu 59,37%. Tot ei mai afirma ca in 2010, numarul de calatorii a scazut cu 34% fata de 2008 si cu 17,95 fata de 2009. In acelasi timp, societatea se plange ca a avut in 2010 pierderi de aproape un milion de lei din cauza carburantului si a cresterii TVA-ului.