Rusia nu renunta sa se doteze cu portelicoptere



Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, pilot Mig 21 si fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni

Rusia a patit 1,2 miliarde de euro santierelor navale franceze DCNS pentru construirea a doua nave Mistral. Ambele nave ( Vladivostok, Sevastopol ) au fost gata în 2014 dar n-au parasit în portul Saint-Nazaire din cauza presupusei implicari a  Moscovei în conflictul ucrainean. Asadar sanctiunile economice impuse Rusiei de Occident, diminueaza posibilitatea Rusiei de a-si înarma cu tehnologie de vîrf toate cele trei categorii de forte armate ( Trupe terestre, Aviatie si Marina ).

sursa foto: http://www.fakt.pl/

sursa foto: http://www.fakt.pl/

Constatam ca productia de blindate necesare trupelor terestre a ramas neafectata ( tancul T-14 Armata, platforma blindata T-15 Armata, Kruganetz-25, Boomerang, BMD-4M, obuzierul autopropulsat -2S 35 Koalytsia ). Dezvoltarea programului avionului de generatia a cincea Su T-50 (PAK FA) a fost ca si înghetata. Planul initial prevedea achizitionarea a 52 de avioane Suhoi T-50 pîna în 2020 : cîte 8 avioane/an, între 2016-2018 si cîte 14 avioane/an, între 2019-2020. Acum comanda armatei ruse s-a redus la un total de 12 avioane.

http://wakeupfromyourslumber.com/

http://wakeupfromyourslumber.com/

În schimb, decizia de construire a 6-8 nave port-elicopter rusesti, utilizabile cu precadere în marea Neagra si marea Baltica, se pare ca este o noua prioritate a ministerului Apararii. Centrul de cercetare în domeniul naval-Krylov din St. Petersburg, a confirmat ca a demarat proiectarea unei nave militare similare Mistralului. Agentia Ria Novosti  a citat o sursa din ministerul rus al Apararii care a avizat proiectul clasei de nave de asalt amfibiu ( Lavina ), cu un deplasament de 24.000 t, fata de 21.000 t, ale Mistralului. Nava va lua la bord 6 nave rapide de debarcare Raptor ( Project 03160 ), 500 de infanteristi marini si 50 de vehicule blindate. Din cele 16 elicoptere de la bord, 10 vor fi anti-submarin, de cautare – salvare si transport ( de tip Ka-27, Ka-29 si Mi-38), restul fiind elicoptere de cercetare si atac, de tip Ka-52K.

KA -52K-http://s4.pikabu.ru/

KA -52K-http://s4.pikabu.ru/

În paralel cu Krylov, biroul de proiectare Nevsky a prezentat un alt proiect al unei noi clase de nave de asalt amfibiu rusesti ( Priboi ) de 14.000 t. Aceasta nava este conceputa sa asigure în primul rînd sprijinul aerian al trupelor debarcate de cea dintîi. Priboi ia la bord 16 elicoptere de atac Ka-52K. Constructia celui de-al doilea prototip va începe în 2016 si va dura 1-2 ani.

http://ic.pics.livejournal.com/

http://ic.pics.livejournal.com/

Divizia de software Dassault Systemes, partenerul santierelor navale DCNS, s-a declarat gata sa ofere programele de proiectare 3D, necesare inginerilor de la santierele de constructii navale din Rusia pentru construirea propiilor portelicoptere, similare Mistral-ului francez. Oferta a fost facuta de vice-presedintele companiei Michel Tellier, la ”Paris Air Show”, una dintre cele mai mari expozitii de aviatie din lume . Asa cum se stie, la solicitarea SUA, guvernul francez a blocat transferul celor doua portelicoptere Mistral construite pentru Rusia în 2014.

Dassault Systemes, este o componenta a Dassault Group, cunoscuta drept cea mai performanta companie de modelare 3D din lume. Ea asigura softuri de proiectare pe calculator si solutii de automatizare-robotizare a procesului de productie în 12 de domenii, cel mai faimos fiind cel al aviatiei. Clientii cei mai celebrii ai lui Dassault Systèmes sunt Boeing, Airbus, Tupolev si Sukhoi. „În conformitate cu obligatiile noastre contractuale si a unui parteneriat fructuos de peste 10 ani, suntem gata sa oferim tehnologiile noastre cele mai avansate si solutiile în domeniul de modelare 3D pentru industria de constructii navale a Rusiei”, a spus Tellier.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *