Programe noi de formare profesionala a cadrelor didactice



Ministerul Educatiei, la propunerea Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau, a acreditat doua noi programe de formare continua: „Integrarea T.I.C. în procesul educational” si „Educatie civica-formarea profesorilor”.Acestea vor fi ofertate de institutia bacauana, începând cu anul scolar 2012-2013, beneficiari directi fiind cadrele didactice din judetul Bacau.

„Programul de formare continua intitulat, „Integrarea T.I.C în procesul educational” urmareste  dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice din reteaua învatamântului preuniversitar bacauan, raspunzând cerintelor nationale si europene, privitoare la dezvoltarea competentelor IT ale cadrelor didactice si ale elevilor, cu scopul formarii unei societati bazate pe cunoastere, în România. Functia principala a programului de formare propus este de activizare si dezvoltare a competentelor IT avansat ale cadrelor didactice din sistem, care vor putea folosi eficient în procesul didactic instrumentele colaborative online, platformele e-learning, softurile educationale, în mod deosebit cu scopul cresterii calitatii în educatie“, se arata in comunicatul transmis de Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau.

Totodata, programul asigura o pregatire generala sub aspect teoretic si o pregatire specifica sub aspect metodologic si practic, pregatire ce poate fi aprofundata si dezvoltata individual, conform optiunilor cursantului, ca urmare a facilitatilor oferite de propria platforma e-learning, pe care se vor derula o parte din activitatile de formare. Curriculumul programului, centrat pe noutati în domeniul tehnologiei informatiei si al instruirii asistate de calculator, configureaza un câmp de formare în care cursantul întelege si accepta necesitatea introducerii noilor tehnologii în educatie si integrarea TIC în activitatile de predare, învatare si evaluare.

Instrumentele colaborative utilizate, exemplele, sabloanele, modele de utilizare a mediilor virtuale pentru educatie si formare, asigura cursantilor formarea competentelor profesionale în trasee personalizate.

Totodata, diversitatea si flexibilitatea strategiilor de formare promovate de program, mijlocesc stimularea creativitatii si originalitatii, în exercitarea rolului de facilitator în clasa moderna, corelarea conceptelor pedagogice cu diverse abordari ale informatizarii si mediilor virtuale si tratarea diferentiata a situatiilor de formare, în perspectiva introducerii celor mai adecvate instrumente TIC, pentru optimizarea procesului de predare-învatare-evaluare.

Calitatea formarii este garantata prin cel putin trei elemente inovative: colaborarea cu  Asociatia „TEHNE – Centrul pentru Inovare în Educatie”, organizatie profesionala de prestigiu, agreata de Ministerul Educatiei si de Universitatea din Bucuresti, specializata în implementarea si promovarea educatiei folosind tehnologia informatiei si comunicarii; colaborarea cu formatori acreditati în domeniu TIC, care s-au dezvoltat profesional, prin diferite burse si programe de formare în tara si strainatate; curriculumul propus ce îmbina într-un mod echilibrat reperele pedagogice ale instruirii asistate de calculator, cu instrumentele TIC moderne, care asigura la rândul lor colaborarea si comunicarea între profesori si elevi în procesul instructiv educativ.

 

„Educatie civica – formarea profesorilor”

Programul de formare continua „Educatie civica – formarea profesorilor” este fundamentat pe optiunile strategice ale politicii educationale din România, în contextul sistemului educational european, stabilit prin „Declaratia de la Copenhaga” (29-30 noiembrie 2002). Scopul programului de formare deriva din prevederile Legii educatiei nationale, nr. 1/5 ianuarie 2011. Acesta ofera cadrelor didactice, care predau în învatamântul preuniversitar, un sprijin important în proiectarea fiecarui demers didactic, stimulându-le creativitatea, într-o maniera personala.  Programul de formare beneficiaza de o onoranta recomandare si de sprijinul Ambasadei S.U.A. la Bucuresti, partener, devenit deja traditional, al Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau.Functia principala a programului este aceea de activizare si dezvoltare a competentelor de baza, precum si de formarea de noi competente profesionale ale cadrelor didactice din sistem, cu scopul capacitarii acestora pentru inovatie si calitate în educatie. Totodata, programul asigura o pregatire generala, sub aspect teoretic si o pregatire specifica, sub aspect metodologic si practic, pregatire ce poate fi aprofundata si dezvoltata individual, conform optiunilor cursantului. Curriculumul programului, centrat pe noutati în teoria si practica educatiei, configureaza un câmp de formare, în care cursantul dobândeste informatii stiintifice, dezvolta competente profesionale specifice, valorifica experiente personale si exerseaza tehnici de aplicare a cunostintelor, în situatii educationale reale, sau prefigurate.Tehnicile aplicative, propuse spre reflectie si antrenament, vor permite formarea competentelor profesionale în trasee personalizate. Diversitatea si flexibilitatea strategiilor de formare promovate de program, mijlocesc stimularea creativitatii si originalitatii în exercitarea rolului si atributiilor la locul de munca, într-o institutie de învatamânt implicata si integrata în comunitatea sociala. În conditiile descentralizarii sistemului de învatamânt, acest program raspunde si altor nevoi de formare, considerate prioritare la nivel national, dar si la nivel local.  „Acreditarea acestor noi programe de formare continua, relanseaza activitatea C.C.D. Bacau în anul scolar ce urmeaza. Nu întâmplator, ele urmaresc formarea unor competente diferite, dar completeaza în mod real oferta noastra, care va pune la dispozitia cadrelor didactice din judet cinci programe, ce însumeaza 130 de credite profesionale transferabile, situatie îmbucuratoare si deloc neglijabila”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *