În aceasta toamna Editura Casei Corpului Didactic Bacau si-a completat palmaresul de 442 de titluri, lucrari de specialitate, ghiduri metodice, dictionare, culegeri de teste, reviste stiintifice si scolare, cu o noua aparitie, „Psihopedagogie – actualizari, conexiuni si perspective”.
Autorii lucrarii „Psihopedagogie – actualizari, conexiuni si perspective” sunt Diana Aprodu, Mihaela – Liliana Ciuchi, Mariana Craciunescu, Amalia Diaconu, Maria – Ema Fâciu, Elena Hussar, Livia – Liliana Sibisteanu, Gabriel Stan, Irina Stoicescu, Roxana Tâmpu si Simona–Luciana Velea.
Cartea reprezinta instrumentul de lucru, metodic, din cadrul programului de formare continua cu aceeasi denumire, acreditat de Ministerul Educatiei si destinat personalului didactic din învatamântul preuniversitar. Acesta este un program tematic si modular, care se desfasoara prin stagii nondisciplinare, pe parcursul a 110 ore, fiindu-i alocate 25 de credite profesionale transferabile. „În continuare planul nostru editorial este ambitios. Cu resurse mici am reusit sa editam, în 11 ani, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, 442 de titluri. Asadar, prin politica editoriala, încercam, cu consecventa, sa satisfacem cererea de carte venita din partea sistemului educational. Aceasta ultima lucrare vine în ajutorul cadrelor didactice, care doresc sa îsi extinda cunostintele si sa îsi formeze noi competente într-un domeniu atât de dinamic, cum este cel al psihopedagogiei moderne”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.
Temele configurate în carte asigura dezvoltarea si extinderea cunostintelor psihopedagogice, precum: formarea unor noi competente, în domenii interdisciplinare conexe, dar si o pregatire generala, sub aspect teoretic si o instruire specifica, sub aspect metodologic si practic, ce poate fi aprofundata si dezvoltata individual, conform optiunilor cititorului.
„Continutul lucrarii, centrat pe noutati în domeniul psihopedagogiei si a educatiei adultilor, configureaza un câmp de formare, în care, cel care se apropie de text dobândeste informatii stiintifice, dezvolta competente socio-profesionale specifice, valorifica experienta personala si exerseaza tehnici de aplicare a cunostintelor, în situatii educationale reale, sau prefigurate. Tehnicile aplicative, propuse spre reflectie si antrenament, permit asimilarea unui management educational, fundamentat pe actualizari în domeniul psihopedagogic si, implicit, formarea competentelor specifice în trasee personalizate“, a mai precizat profesorul Gabriel Stan.
Prin intermediul acestui suport de curs, cadrele didactice vor avea capacitatea de a utiliza platformele educationale interactive online în activitatile de predare-învatare, atât cu grupurile cu care interactioneaza direct (elevi, colegi), cât si cu mediul profesional (profesori, experti în educatie). Asigurarea calitatii procesului de învatamânt, depinde, în mare masura, de formarea continua a cadrelor didactice, din perspectiva valorificarii competentelor psihopedagogice, în contexte educationale marcate de necesitatea respectarii diversitatii, autonomiei si cooperarii. De aceea, autorii considera ca aceasta lucrare constituie, prin excelenta, un util si valoros suport de curs.