„Managementul relationarii cu presa“, program de formare coordonat de Danut Caldararu

„Managementul relationarii cu presa“ este cursul de formare  continua, organizat în premiera, la sfârsitul saptamânii trecute, de Casa Corpului Didactic din Bacau, la Colegiul „Mihai Eminescu”.  Orele au fost tinute de  Constantin Danut Caldararu, militar si jurnalist, membru al Uniunii Ziaristilor Profesionisti din România.

Danut Caldararu-Impuls TvPe parcursul celor 40 de ore, peste 30 de cursanti au parcurs modulele: ”Strategii de monitorizare, masurare si înregistrare a evenimentelor media”, ”Tactici de moderare, facilitare si creare de genuri publicistice” si ”Managementul relationarii cu presa si al comunicarii publice”. Danut Caldararu a facut o prezentare generala a peisajului jurnalistic local si national, luând în calcul toate mijloacele mass – media. De asemenea, a remarcat rolul pe care presa, în general, îl are în raport cu activitatea si profilul institutiilor, care se ocupa de educatie si formare.

Managerul unei astfel de organizatii trebuie sa fie un bun comunicator, astfel una din funtiile sale, fiind îndeplinita. Relationarea cu reprezentantii mass – media, nu poate fi decât sugerata. Ea se bazeaza pe umanism si profesionalism.

Misiunile managerilor scolari devin sensibile, tocmai din cauza retoricii mediei universale. Cunoasterea stilurilor functionale valide în comunicarea mediei scrise si a celei audiovizuale, creeaza premisele unui succes de lunga durata, echivalent cu o consideratie publica incontestabila. Relatiile organizatiei scolare cu mass-media, nu se pot construi decât pe o planificare stiintifica, pe cunoasterea tehnicilor de comunicare publica, precum si pe realizarea unei filozofii relationale în rândurile membrilor institutiei. Ziarul, radioul sau televiziunea pot lansa în universul comunicarii mesajele pe care managerul le apreciaza drept organizate, argumentate si armonizate”, considera dr. Constantin Danut Caldararu.

 

Astfel, presa scrisa, radioul si televiziunea devin aliatele organizatiei scolare, atunci când îsi fac stiuta preocuparea Gabriel Stan-CCD Bacaupentru integrarea lor  în viata sociala a comunitatii, sau pentru informarea masei comunitare despre misiunile, finalitatile si propriile strategii de predare-învatare-evaluare. Discursurile mass-mediei devin imediat vectorii de imagine a organizatiei scolare. Scoala, pentru a îsi însusi noi roluri sociale, sau pentru a se organiza cu propriile resurse, va fi obligata sa aiba consonanta cu modelele comunicarii moderne, ale caror reflectari sunt detectate în politicile sectoriale, în strategiile de marketing educational, ori în discursurile publicitare.

„În contextul actual de evolutie a organizatiei scolare, în sistemul educational românesc, credem ca un asemenea curs este util, venind în sprijinul personalului de îndrumare, conducere si control din învatamântul preuniversitar. Competitia, de altfel fireasca, chiar si între unitatile din învatamântul de stat, se manifesta si în mass – media. Asadar, un manager care îsi promoveaza în mod eficient si onest institutia, poate asigura acesteia, succes si viabilitate”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul CCD Bacau.

DANUT CALDARARU, 2013, IMPULS TV BACAU:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com