Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacau în parteneriat cu Colegiului Tehnic „Ion Borcea” Buhusi organizeaza joi, 14 mai, începând cu ora 10, la Centrul de Documentare si Informare „Marcel Proust”, a patra activitate metodica si ultima, din acest an scolar, a profesorilor documentaristi si a responsabililor centrelor de documentare si informare din judet.
Tema întâlnirii, „Stiinta în actiune”, permite cunoasterea de noi demersuri infodocumentare initiate si derulate în CDI.
La initiativa prof. Vasilica – Petronela Irimia, formator CCD Bacau, în cadrul consfatuirii metodice din luna octombrie 2014, a fost lansata o provocare catre responsabilii de CDI-uri din judet: realizarea de proiecte de cercetare documentara, dupa modelul unui demers pluridisciplinar din sistemul de învatamânt francez, denumit TPE – Travaux Personnels Encadrés. „Activitatea metodica va avea si atributele unei sesiuni de formare si se va desfasura într-o maniera atractiva, deschisa si interactiva.
Credem ca, în urma participarii la aceste întâlniri tematice, profesorii documentaristi, dar si cadrele didactice care au responsabilitatea functionarii CDI-urilor, îsi vor îmbogati portofoliul de cunostinte în domeniul politicii documentare din scoli”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul CCD Bacau.
Obiectivele proiectului amintit sunt: valorizarea cadrului european al competentelor –cheie, dezvoltarea autonomiei si initiativei elevului în cautarea si prelucrarea documentelor, în vederea realizarii unui produs final (scris si oral), stimularea lucrului în echipa (atât în cazul elevilor, cât si al cadrelor didactice).
Functia pedagogica a centrului de documentare si informare se remarca în mod deosebit în specificul serviciilor asigurate de personalul care lucreaza în aceasta structura, cu rol în formarea si dezvoltarea culturii informationale la nivelul unitatii scolare (scoala primara, gimnaziu sau liceu).
Activitatea metodica cuprinde sustinerea unei lectii demonstrative cu subiectul „Stiinta în actiune” si a unui referat tematic.
Prin caracteristicile sale CDI dezvolta coordonata documentara a învatarii, într-un cadru multifunctional, orientat catre comunitatea scolara si locala.