Doua programe pentru formarea cadrelor didactice in acest weekend



„Psihopedagogia – de la teorie la practica” siDemocratie participativa. Proiectul „Cetateanul” (Citizen Project) sunt programele de formare destinate cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar, organizate de Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru“, care vor incepe sambata, 5 mai, de la ora 9.

Primul program,  „Psihopedagogia – de la teorie la practica” este coordonat de Elena Hussar, de la C.C.D. Bacau si de Mariana Craciunescu, directorul C.J.A.P. Bacau se va desfasura în sala de conferinte a I.S.J. Bacau. Scopul acestuia este abilitarea cursantilor de a proiecta si derula activitati didactice de calitate si eficiente, odata cu constientizarea fundamentelor psihologice ale pedagogiei.

„Dintre obiectivele programului amintim: identificarea domeniului specific psihopedagogiei, operarea cu cele mai importante concepte, legi si explicatii de tip psihologic, care se pot aplica în pedagogie, analiza unor secvente de activitati didactice, din perspectiva corelatiei psihologic – pedagogic si proiectarea constienta a secventelor de  activitati didactice, fundamentate pe suport psihologic. Odata cu organizarea acestui curs, încercam sa venim în întâmpinarea tinerilor nostri colegi, debutanti în sistem, care au nevoie de competente suplimentare în domeniul psihopedagogiei”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

 

Tot sâmbata, de la ora 9, la Scoala cu Clasele I-VIII „Al. I. Cuza” Bacau, CCD Bacau va programul de formare continua „Democratie participativa. Proiectul „Cetateanul” (Citizen Project, destinat personalului didactic din învatamântul preuniversitar. Acest program este coordonat deprofesorii Lucica Ciupercã – Colegiul National “Ferdinand I” Bacau,   Monica Andrei – Scoala cu Clasele I-VIII „Al. I Cuza” Bacau si Florina Opincariu – Colegiul National “Ferdinand I” Bacau.

            Citizen Project /Proiectul Cetateanul este o metoda inovativa de predare a educatiei civice, bazata pe studierea unei probleme a comunitatii locale, ce presupune o politica publica si care este aleasa spre studiere de catre elevi. Implementarea metodei în România se face sub coordonarea Institutului Intercultural Timisoara, în cadrul programului Civitas – un program de schimburi internationale în domeniul educatiei civice, initiat si coordonat de Florida Law  Related Education si Center for Civic Education din S.U.A. Scopul acestuia este întelegerea de catre elevi a faptului ca cetatenii trebuie sa se implice activ în procesul de construire a politicilor publice, deciziile democratice presupunând consensul cetatenilor si al autoritatilor publice.

Din perspectiva didactica, Citizen Project / Proiectul Cetateanul se va finaliza prin realizarea de catre elevii unei clase, coordonati de un profesor, a unui portofoliu, care vizeaza solutionarea unei probleme concrete a comunitatii. “Proiectul „Cetateanul” este sustinut de Institutul Intercultural Timisoara, în parteneriat cu  Centrul Regional de Resurse pentru Educatia Civica, din cadrul Casei Corpului Didactic Bacau, care este coordonat de profesorul Lucica Ciuperca.”, a mai precizat Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *