Rusia a trimis în Siria cel mai performant avion de recunoastere



http://vpk.name/

http://vpk.name/

Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni. 

Amenintarile Turciei si Arabiei Saudite, referitoare la o invazie terestra în Siria, sunt tratate cu maxima seriozitate de Rusia care are dislocata la baza aeriana Hmeymim din Siria, o grupare tactica de bombardiere usoare. Turcia a îngrijorat si mai mult Rusia, anulînd zborul de verificare, deasupra teritoriului sau care ar fi trebuit sa aiba loc în perioada 1-5 februarie 2016. Acesta urma sa fie efectuat de un avion de cercetare rusesc An-30B, de la baza aeriana turca Eskisehir. Verificarea fiind planificata de OSCE în baza acordului ”Cer Deschis”, semnat în 1992 de Rusia, SUA, Canada si tarile europene, ca mecanism de control al respectarii Tratatului fortelor conventionale în Europa.

Turcia care urmareste cu mare atentie miscarile Rusiei, a trimis un avion de patrulare maritima de tip CN-235 ( Meltem II ) pentru a sicana din aer corveta purtatoare de rachete ”Zelyony Dol” si dragorul de mine ”Kovrovets”. Corveta Zelyony Dol lanseaza rachete de croaziera de tip Kalibr NK cu raza de actiune de 1.500 km.

http://politikus.ru/

http://politikus.ru/

Cele doua nave de razboi rusesti fac parte din flota Marii Negre si au plecat de la Sevastopol spre coasta mediterana a Siriei. CN-235 sunt dotate cu echipamente livrate de producatorul francez Thales : camera video în infrarosu ASELFLIR-2oo, senzori de depistare a navelor si submarinelor MAD (Magnetic Anomaly Detection ) si radarul Ocean Master-400.

http://monimag.eu/

http://monimag.eu/

În aceste conditii, pe 15 februarie 2016, deasupra marii Caspice, pe radare, a aparut un avion rusesc Tu-214 R, înmatriculat RA-64514, care a survolat Iranul, Irakul si a aterizat la baza aeriana Hmeymim din Siria. Tu-214 R este un avion ISR (Intelligence Surveillance Reconnaissance) de cercetare electronica si opto-electronica, din aceeasi clasa cu RC-135 american.

http://theaviationist.com/

http://theaviationist.com/

Avionul Tu-214 R este propulsat de doua motoare reactive PS-90A de 16.000 kgf. cu un consum specific mic care-i asigura o perioada de patrulare în aer de 13 ore, fara alimentare în aer, la viteza de croaziera de 810-850km/h si la un plafon maxim de zbor de 12.100 m.

https://img.planespotters.net

https://img.planespotters.net

Echipamentele opto-electronice multi spectrale de la bordul lui Tu-214 R constau în camera foto-panoramica A-84ON, camera foto-topografica AK-111, doua camere foto digitale, de mare rezolutie AK-112 si trei camere video de observare, toate prevazute cu sistem de scanare în infrarosu, lateral fata de terenul survolat, pîna la 120 km, în gama de frecvente 0,5-1,1 microni si 8-12 microni. Senzorii electronici de la bordul lui Tu-214 R asigura receptia si prelucrarea semnalelor ELINT (Electronic Intelligence) si SIGINT (Signal Intelligence) emise de la o distanta de 500 km de avion. Tu-214 R mai dispune de radarul Ronsard care descopera tinte aflate la sol, lateral fata de traiectul de zbor, pîna la o distanta de 400 km.

http://img4.cache.netease.com/

http://img4.cache.netease.com/

Antenele avionului Tu-214R pot intercepta toate semnale în frecventele radar, ale statiilor de radio, ale telefoanelor mobile, ale transmisiilor de date, internet etc. Computerele de la bord decripteaza si analizeaza toate aceste emisii, le compara cu cele din memorie si cu imaginile în spectrul vizibil si infrarosu, configurînd dispozitivul de lupta probabil al inamicului. Programele computerelor delimiteaza, prin coordonate GPS, raionul de actiune a fiecarei unitati terestre, descopera si localizeaza tipurile de armament, cu care acestea sunt înzestrate si afla care sunt urmatoarele miscari planificate. Statiile de emisie de mare putere de la bord, pot executa bruiaj sau la nevoie, pot juca rolul unui releu de retranslatie a convorbirilor radio dintre echipajele avioanelor rusesti si organelele de dirijare a traficului de la sol.

Pe 18 iunie 2015, acelasi avion Tu-214 R, înmatriculat RA-64514, a fost depistat pe radar, dupa decolarea din Crimeea, fiind urmarit pe trimpul zborului, paralel cu granita ruso-ucrainiana, în misiunea de supraveghere a dispozitivului de lupta al armatei ucrainiene.

http://static4.uk.businessinsider.com/

http://static4.uk.businessinsider.com/

Zburînd la 50 km de granita turco-siriana, în spatiul aerian al Siriei, avionul Tu-214 R poate tine sub supraveghere 60 % din estul, centrul si sudul Anatolyei. Observînd manevrele si concentrarile de trupe terestre turce la granita cu Siria, stabilind cu exactitate pozitia blindatelor, a bateriilor de rachete sol-sol, a lansatoarelor de proiectile reactive si a artileriei clasice, de calibru mare. Tu-214 R mai poate urmari si miscarile trupelor de uscat saudite care au fost dislocate în Iordania si care ar putea invada Siria simultan cu trupele de uscat ale Turciei.

 

2 Comentarii

  1. Dinu spune:

    Buna seara domnule Valentin Vasilescu, multumim pentru articolele exceptionale, iar cu ocazia conferintei ministrului de razboi din Romania, in care acesta a afirmat ca Romania va achizitiona 12 noi da vechi avioane F 16, voiam sa va intreb daca este adevarat ca Romania in anii 60 detinea 100 de Miguri noi. Multumesc.

  2. serban spune:

    Daca trimit acuma ce au mai performant ce noutati apar in „meciul direct” cu USA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *