În Siria au ajuns sase bombardiere rusesti Su-34



http://www.xairforces.net/

http://www.xairforces.net/

Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni. 

Satelitii de spionaj americani au detectat pe 28 septembrie, aparitia a sase noi avioane rusesti pe aeroportul din Latakia. Este vorba de avioane de bombardament de tip Su-34. Ele se alatura celor 30 de avioane deja existente ( 4 Su-27M1, 12 Su-24M2, 12 Su-25M3, 2 Il-20M1 ) si 34 de elicoptere ( Mi-24PN, Mi-35M , Mi-8AMTSh ).

Cum au ajuns aeronavele de lupta rusesti în Siria, nedepistate de nimeni ?

Rusii nu s-au ferit, informînd ca avioanele Su-34 au decolat de pe baza aeriana Mozdok ( Osetia de nord ) si ca au ajuns în Siria via marea Caspica, Iran si Irak, postînd si o fotografie a unui Su-34 pe panta de aterizare la aeroportul Latakia.

http://2.bp.blogspot.com/

http://2.bp.blogspot.com/

Într-un articol anterior, în care încercam sa descifrez ce urmareste Putin prin actiunile militare din Siria, afirmam ca pentru Rusia exista oportunitatea de a testa în conditii de lupta, noile avioane Su-34, capabile sa lanseze 9 t de bombe si rachete cu cap de dirijare laser, infrarosu, TV, GPS. Avionului Su-34 i se potriveste cel mai bine misiunea de interdictie aeriana ( bombardament la distante medii, pentru intreruperea aprovizionarii sau a afluirii trupelor inamice din adîncime ). Pentru care varianta de înarmare este : 36 bombe FAB-250 (250 kg).

Ce urmareste Putin prin actiunile militare din Siria?

Pentru misiuni de cercetare, sub fuselaj se monteaza containerul M400 care contine senzori în infrarosu Raduga, camere panoramice AP-403 si AP-404, camere foto plan-înclinate AK-108FM sau containerul M402 Pika de tip SLAR (side-looking airborne radar ). Su-34 mai poate fi utilizat ca platforma de bruiaj activ din zona de serviciu în aer, pentru acoperirea formatiilor de lovire sau pentru escortarea lor, sub protectia bruiajului. In acest scop, pe Su-34 se monteaza containerul de bruiaj de mare putere L175V/KS418 echipat cu DRFM (Digital RF Memory). Su-34 echipat cu cu trei rezervoare suplimentare poate zbura 8 ore, neîntrerupt.

Ce alte tipuri de avioane ar mai putea aduce Rusia în Siria ? Pe 16 august 2015 agentia de presa turca BGN a anuntat ca Rusia a livrat armatei siriene 6 avioane MiG-31 care ar opera deja pe baza aeriana Mezze, de la periferia de sud-vest a Damascului. Stirea n-a fost confirmata pîna acum de vreo imagine a satelitilor de spionaj occidental. Numai ca Rusia nu-si poate lasa avioanele de vînatoare bombardament, cercetare sau bombardament, neprotejate la atacul oricarui avion de vînatoare, apartinînd vecinilor Siriei, motiv pentru care chiar are nevoie de cîteva MiG-31. Si nici nu vrea sa lase americanilor posibilitatea de a crea o ”no flight zone” deasupra Siriei.

Rusia încearca sa anihileze posibilitatea unei ”no fly zone” în Siria

Avionul MiG-31 patruleaza la mare altitudine ( 20.000 m ) cu viteza maxima de 3.000 km/h, timp de doua ore, pe o fîsie cu deschiderea de 400 km. El poate detecta simultan 24 de tinte aeriene sau cosmic, pîna la distanta de 400 km, alegînd cele mai periculoase 10 dintre ele, catre care îsi dirijeaza rachetele cu raza lunga de actiune. MiG-31 este înarmat cu rachete BVR ( beyond-visual range ) R-33, R-37 si Novator KS-172S-1, cu raza de actiune de 300-400 km. Avionul este eficient împotriva rachetelor de croaziera si a radarelor zburatoare Boeing 737 (AEW&C ) si E-3 Sentry ( AWACS ), fara de care nu se poate realiza o ”no flight zone” deasupra Siriei.

3 Comentarii

Lasă un răspuns la EXCLUSIV VIDEO Rusia si-a schimbat strategia în Siria | Ziarul de Garda Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *