Cum a primit Aghiuta.com, cu dedicatie, jumatate de milion de lei de la Primaria Bacau si Consiliul Judetean (Documente)



Primaria Bacau si Consiliul Judetean Bacau au platit firmei G&P News &Advertising aproximativ 500 de mii de lei din 2010 pâna în prezent, pentru un serviciu fictiv de monitorizare a presei, desi institutiile aveau angajati care aveau in atributii sa faca acest lucru. Firma il are ca principal fondator pe bloggerul Florin Popescu, zis „Aghiuta“, posesorul site-ului aghiuta.com.

Functionarii aflati in reteaua de prieteni ai lui Popescu au facut din burta o grila de plata, aprobata si semnata si de executivul celor doua institutii, aflate intr-o buna legatura cu bloggerul/ ziaristul Florin Popescu, care le-a propus sa-i urmareasca si sa-i sanctioneze pe ceilalti jurnalisti. La randul lui, Popescu a avut ca principala activitate decredibilizarea unor colegi din presa, care aveau indrazneala sa faca vreo investigatie la adresa liderilor politici care-l plateau din bani publici. Florin Popescu, pentru postarile de pe aghiuta.com, a pierdut doua procese de calomnie pana acum, unul cu fostul primar al Bacaului, Dumitru Sechelariu iar celalalt jurnalistul Lucian Bogdanel.

Firma G&P News &Advertising s-a infiintat cu dedicatie pentru contractele de la Primaria Bacau

Florin Popescu si Gabi Mihai au fondat in 2010 firma G&P News &Advertising. In scurt timp, dupa cateva zile, incheie un contract de monitorizare a presei cu Primaria Bacau. Societatea a primit 40873 de lei de la primaria condusa de Romeo Stavarache, in urma unui raport de oportunitate facut de Ionut Tomescu. „S-a urmarit cresterea gradului de receptivitate la problemele semnalate de cetateni prin mass-media“, se arata intr-un raspuns recent al Primariei Bacau. Firma a realizat, potrivit bilantului depus la Ministerul Finantelor, doar 42 513 lei in acest an. Practic, 99% din banii societatii, in 2014, au fost luati de la Primaria Bacau.

Potrivit adreselor postate integral mai jos, firma lui Aghiuta a castigat jumatate de milion de lei de la cele doua institutii care administreaza municipiul si judetul Bacau. In 2011, cand s-a format Uniunea Social Liberala (USL), iar relatiile politice dintre primaria lui Stavarache si Consiliul Judetean al social democratilor se relaxasera, firma lui Popescu prinde un contract gras si cu Consiliul Judetean Bacau.Florin Popescu

Consiliul Judetean Bacau a avut o necesitate stringenta sa fie informat de aghiuta.com

Consiliul Judetean Bacau  afirma ca a avut o nevoie stringenta si brusca sa fie informat de Florin Popescu. „Motivatia care a stat la baza serviciului de monitorizare media a fost necesitatea din ce in ce mai stringenta de a fi informati ca institutie, in timp real“. Deoarece contractele erau sub pragul prevaut de OUG34/2006, institutia l-a selectat direct pe Popescu.  Practic, un blogger doar cu liceu, fara o specializare pentru monitorizarea presei, a continuat sa paraziteze cele doua institutii administrative si in acelasi timp sa se erijeze in aparatorul dreptatii si al deontologiei jurnalistice.

Potrivit raspunsurilor institutiilor, pana acum 327 de mii de lei de la Primaria Bacau si aproximativ 170 de mii de lei de la Consiliul Judetean Bacau:

Primaria Bacau: 327 de mii pentru firma lui aghiuta.com

Consiliul Judetean Bacau sifoneaza 30 de mii de lei anual cu aghiuta.com

Reteaua de prieteni din presa

Soarta lui Florin Popescu se leaga de cea a fostilor colegi de la Ziarul de Bacau, Ionut Tomescu si Nicoleta Bichescu. De altfel, bine platit din bani publici, in 2014 Popescu cumpara brandul Ziarul de Bacau de la inculpatul Liviu Cenusa, dupa ce acesta a iesit din arest preventiv. Cei trei, (Popescu, Bichescu si Tomescu) au fost folositi, contra-cost, in campaniile electorale ale lui Romeo Stavarache si ale PNL (in 2012-2014, la realizarea cartilor electorale Bacau.Acasa si Bacau. Acasa la crestini) dar si in campaniile de imagine ale Consiliului Judetean Bacau. Vom reveni.

 

2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *