China construiste noi ”siraguri de perle” si platforme amfibii mobile



http://www.360js.com/

http://www.360js.com/

Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, pilot Mig 21 si fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni

Armata SUA dispune de depozite militare pe toate continentele, în state din apropierea zonelor de potential conflict militar. De exemplu, în Kuwait exista uriase depozite ale Comandamentului Central al SUA ( CENTCOM ) pentru teatrul din sud-vestul Asiei. Aici sunt stocate mii de tancuri, de vehicule blindate, de echipamente logistice, elicoptere si munitii cu care se poate constitui mai mult de un corp de armata american.

http://36.media.tumblr.com/

http://36.media.tumblr.com/

Pentru o dislocare mai rapida, militarii americani au apelat de curînd la platforma amfibie mobila. Aceasta reprezinta o noua categorie de nave care permit transportul, pozitionarea si concentrarea din timp a unei forte de desant maritim în orice teatru de actiune de pe glob. Sau servesc drept baza de operare pentru derularea unor misiuni ale Fortelor pentru Operatiuni Speciale, alaturi de o nava amfibie de comandament ( portelicopter ).

http://www.navsea.navy.mil/

http://www.navsea.navy.mil/

În mai 2013 prima platforma amfibie mobila din lume, nava Montford Point (T-MLP-1) de 34.000 t, cu lungimea de 240 m, a intrat în dotarea armatei SUA. Aceasta nava auxiliara cu o raza de actiune de 17.000 km deserveste un grup expeditionar, fiind special amenajata pentru a transporta vehicule blindate si tehnica de lupta grea pîna aproape de litoral. Trupele si tehnica de lupta sunt ulterior transferate pe elicoptere si pe nave mari pe perna de aer, care le depun pe mal.

http://mscsealift.dodlive.mil/:140709-N-DX087-004 CAMP PENDLETON, Calif. (July 9, 2014) - Marine Corps Amphibious Assault Vehicles aboard the Mobile Landing Platform ship USNS Montford Point (MLP-1) prepare to deploy from the ship as part of an amphibious opererations demonstration during Rim of the Pacific (RIMPAC) Exercise 2014 off the coast of Camp Pendleton. Twenty-two nations, more than 40 ships and submarines, about 200 aircraft and 25,000 personnel are participating in Exercise RIMPAC from June 26 to August 1, in and around the Hawaiian Islands and Southern California. The world's largest international maritime exercise, RIMPAC provides a unique training opportunity that helps participants foster and sustain the cooperative relationships that are critical to ensuring the safety of sea lanes and security on the world's oceans. RIMPAC 2014 is the 24th exercise in the series that began in 1971. (U.S. Navy photo by LCDR Donnell Evans/Released)

http://mscsealift.dodlive.mil/:140709-N-DX087-004 CAMP PENDLETON, Calif. (July 9, 2014) – Marine Corps Amphibious Assault Vehicles aboard the Mobile Landing Platform ship USNS Montford Point (MLP-1) prepare to deploy from the ship as part of an amphibious opererations demonstration during Rim of the Pacific (RIMPAC) Exercise 2014 off the coast of Camp Pendleton. Twenty-two nations, more than 40 ships and submarines, about 200 aircraft and 25,000 personnel are participating in Exercise RIMPAC from June 26 to August 1, in and around the Hawaiian Islands and Southern California. The world’s largest international maritime exercise, RIMPAC provides a unique training opportunity that helps participants foster and sustain the cooperative relationships that are critical to ensuring the safety of sea lanes and security on the world’s oceans. RIMPAC 2014 is the 24th exercise in the series that began in 1971. (U.S. Navy photo by LCDR Donnell Evans/Released)

În constructie sunt navele John Glenn (T-MLP-2) si Lewis B. Puller (T-MLP-3), ultima cu un deplasament de 84.000 t, cu hangare si platforme de aterizare pentru 4-6 elicoptere CH-53E. Pe lînga elicopterele CH-53E, pe platformele mobile de aterizare pot opera aparate MV-22 Osprey si avioane cu decolare si aterizare vericala F-35B.

http://i1.wp.com/gcaptain.com

http://i1.wp.com/gcaptain.com

La sfârsitul lunii mai 2015 au fost publicate fotografii ale unei nave semi-submersibile chineze, aproape finalizata în santierul naval Wenchong din Guangzhou. Nava are lungimea de 180 m, latimea de 33 m si un deplasament de 5.000 de t. Ea serveste drept platforma mobila pentru transferul fortei expeditionare de pe navele mari de transport pe elicopterele si navele de debarcare ale armatei chineze. Este de presupus ca în santierele navale chineze sa se afle în constructie cîteva zeci de astfel de nave folosite ca platforme mobile.

http://archive.komica.org/

http://archive.komica.org/

Fotografii din satelit mai demonstreaza ca în santierele navale chineze se construiesc si nave supraetajate de tip roll-on/roll-off pentru marina militara chineza. Acestea sunt platforme care transporta vehicule blindate, camioane, astfel concepute încît acestea sa treaca de pe cheu pe nava si invers pe propriile roti.

http://www.ancientrails.com/

http://www.ancientrails.com/

Constructia acestor nave chinezesti se deruleaza în contextul în care China a publicat noua sa doctrina militara în care misiunile marinei militare nu se mai reduc la apararea litoralului ci doreste sa aiba libertate de miscare deplina în marea Chinei de sud. Prin marea Chinei de sud trecînd rutele de aprovizionare ale Chinei, devenita prima economie mondiala. Iar marina militara chineza are planuri de înzestrare îndraznete, tintind sa ajunga din urma SUA.

Consecventa cu prevederile noii strategii militare, China a început sa modifice reciful Fiery Cross din arhipelagul Spratly, cu scopul de a crea o structura permanenta în jurul unei piste de decolare-aterizare cu lungimea de 3 km. Pentru protejarea rutelor de aprovizionare cu materii prime, China a implementat un concept strategic numit „siragul de perle”. Prin aceasta, China vizeaza crearea, din aproape în aproape, de noi avanposturi si baze de operare, de-a lungul rutei maritime, care pleaca din Chinatrece prin strîmtorile de acces în Oceanul Indian si Oceanul Pacific.

O „perla” debuteaza prin construirea unei piste de decolare-aterizare, a unei baze navale sau a unei garnizoane pentru infanteria marina expeditionara. Prima perla din acest colier chinezesc, este insula Hainan separata de continentul asiatic de strîmtoarea Qiongzhou. Pe insula Hainan, la Sanya, chinezii au o puternica baza navala cu o întreaga infrastructura subterana, adapostind 20 de submarine clasice si nucleare. Tot pe insula Hainan exista sase  baze aeriene ale armatei chineze.

http://www.naval.com.br/

http://www.naval.com.br/

A doua piesa a siragului de perle este insula Woody din arhipelagul Paracel, aflata la 300 km sud-est de insula Hainan. În afara portului militar, aparat de instalatii de lansare a rachetelor anti-nava HY-4 ( raza de atiune 300 km ), pe aceasta mica insula exista un aerodrom militar, de pe care opereaza avioanele chinezesti multirol Su-30MKK.

http://defense-update.com/

http://defense-update.com/

Alte ”perle” ale chinezilor sunt portul si aeroportul de pe insula Sittwe din Birmania ( Myanmar), Chittagong ( al doilea port ca marime din Bangladesh ), Gwadar din Pakistan ( situat la 50 km de granita cu Iranul si la 250 km de strîmtoarea Hormuz ), Marao de pe insulele Maldive ( 900 km sud-vest de Sri Lanka) si Hambantota -Sri Lanka.

 

Un comentariu

  • 2016 spune:

    […] dependenta strategica fata de rutele maritime, China a inceput constructia asa numitului „sirag de perle„, optiune strategica menita sa protejeze coridoarele maritime. In al doilea rand, China are […]

Lasă un răspuns la 2016 Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *